قم نيوز : عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به ۴۳ سال شاگردی نزد علامه مصباح یزدی گفت: آیت الله مصباح هیچگاه بین فرزندان و شاگردانشان و یا حتی همکاران تفاوت نمی‌گذاشت.
قانونگرایی ورفتارعادلانه بااطرفیان از ویژگیهای اخلاقی علامه مصباح
قانونگرایی ورفتارعادلانه بااطرفیان از ویژگیهای اخلاقی علامه مصباح
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمود نمازی اصفهانی با اشاره و رابطه نزدیک ۴۳ ساله خود با آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان حقیقتاً در روابط اجتماعی با افراد به شدت متوجه اطرافیانشان بودند و به نیازهای آنان توجه می‌کردند.

وی افزود: در سال ۵۸ به حضرت استاد از وضعیت ضعیف مالی ۲ طلبه خبر دادم و ایشان فوراً مبلغی را تهیه کردند تا بدون آنکه آنها متوجه شوند این مبلغ را در اختیار آنان قرار دهم.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی با اشاره به توجه علاقه به مسائل و مشکلات اطرافیان و نزدیکان بیان کرد: ایشان صندوقی را برای کارمندان و مؤسسه ایجاد کرده بودند که کارمندان می‌توانستند از آن قرض بگیرند.

وی افزود: خاطرم هست استاد علاقه شدیدی به حضرت زهرا (س) داشت. یکی از علاقه مندان ایشان که در شهر فسای استان فارس زندگی می‌کند به من گفت در مواردی که دچار مضیقه مالی می‌شوم خدمت استاد می‌رسم و ایشان را به حضرت زهرا (س) قسم می‌دهم و ایشان بی دریغ از بنده دستگیری می‌کنند.

حجت‌الاسلام نمازی گفت: برخی از افراد در مسائل ریز زندگی مانند برخورد با همسرشان یا اختلافی که با فرزندانشان داشتند به ایشان رجوع می‌کردند و استاد دقایقی فکر می‌کردند و راهکار مناسبی را به آنها ارائه می‌کرد.

وی به اشاره به قانون گرایی علامه مصباح یزدی گفت: استاد هیچگاه بین فرزندان و شاگردانشان و کسانی که با ایشان همکاری داشتند تفاوت نمی‌گذاشت بلکه نسبت به فرزندان خودشان با دقت و وسواس بیشتری برخورد می‌کرد.

شاگرد علامه مصباح یزدی افزود: علی آقای مصباح هر هفته یک‌شنبه‌ها با علامه جلسه داشت و من از ایشان خواهش کردم تا وقتی به خدمت علامه رسید سوالی که من داشتم را نیز از ایشان بپرسد ولی ایشان گفت: نه آقای نمازی! در این زمان کوتاه فقط موظف هستم سوالات مردم در سایت‌ها را از ایشان بپرسم و جواب آنها را از ایشان بگیرم و در سایت بارگذاری کنم و علامه فرصت بیشتری را در اختیار من قرار نمی‌دهد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcevf8o.jh8efi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما