پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 94801

رقابت 15 هزار نفر در جشنواره «برای مادرم»

قم نيوز : مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان بانوی کرامت از به پایان رسیدن جشنواره «برای مادرم» با مشارکت بیش از 15 هزار و 600 نفر خبرداد و گفت: مسابقه کتابخوانی، پویش خدمتی «برای مادرم»، جشن روز مادر و تکریم از مادران بخش‌های اصلی جشنواره بوده است.
رقابت 15 هزار نفر در جشنواره «برای مادرم»
رقابت 15 هزار نفر در جشنواره «برای مادرم»
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محسن آمره طی سخنانی اظهار کرد: بخش اول جشنواره «برای مادرم»، در راستای معرفت افزایی شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) نسبت به حضرت فاطمه(س) بوده است و در این بخش مسابقه کتاب‌خوانی در سه بخش کودک، نوجوان و عمومی به ترتیب از کتاب‌های «فاطمه و فاطمه» با موضوع شباهت‌های حضرت معصومه(س) با حضرت زهرا(س)، «مهربانو» با محوریت روایت روزهای مهم زندگانی حضرت زهرا(س) و «محبوبه عرش» دنبال شده است.

وی اضافه کرد: در این مسابقه کتابخوانی در بخش‌های کودک، نوجوان و عمومی به ترتیب سه هزار و ۸۲۱، دو هزار و ۱۳۸ نفر و پنج هزار و ۵۹۲ نفر شرکت کرده‌اند.

وی پویش «برای مادرم» را محور دیگر این جشنواره عنوان کرد و گفت: در این محور، شرکت‌کنندگان خدمتی به مادران خود ارائه دادند و محتوایی شامل فیلم، عکس و نوشته در این راستا تهیه و برای ما ارسال کردند که در مجموع چهار هزار و ۱۰۰ محتوا به دست ما رسیده است.

وی افزود: این خدمت‌ها شامل خدمتی برای مادرم، جشن و تزیین منزل برای مادرم، هدیه‌ای برای مادرم، نامه‌ای برای مادرم، مهرورزی برای مادرم، دعایی برای مادرم، تکریم مادران سالمند، تکریم مادران شهدا، نذری برای مادرم و ثوابی برای مادرم است.

آمره با اشاره به اجرای طرح تکریم مادران با مشارکت آستان کریمه اهل‌بیت(س) و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سطح ملی، گفت: تجلیل از مادران شهدا، مادران زیر ۳۵ سال که بیش از چهار فرزند دارند و مادران جوان فعال در عرصه‌های اجتماعی و جهادی با محوریت‌های کانون‌های مساجد در استان‌های مختلف انجام شده است.

وی تصریح کرد: این برنامه در سطح استانی نیز با محوریت آستان مقدس با برگزاری جشن «برای مادرم» همراه با هشتمین همایش «اسوه‌های صبر و استقامت» همزمان با سالروز دخت نبی اکرم در حرم مطهر برگزار شده است که ۸۰ نفر از مادر مورد تکریم قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان بانوی کرامت خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری آستان مقدس، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس برگزار شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره برای مادرم در مجموع با شرکت بیش از ۱۵ هزار نفر به کار خود پایان داده است، گفت: ۲۵ نگین متبرک مضجع شریف حضرت معصومه(س)، ۲۵ نگین متبرک مجضع شریف حضرت علی(ع)، ۲۵ نگین متبرک مضجع شریف امام حسین(ع) و ۵۰ پک فرهنگی آموزشی به ۱۲۵ نفر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی و پویش «برای مادرم» اهدا می‌شود.

لازم به ذکر است شرکت‌کنندگان می‌توانند برای مشاهده اسامی به کانال کودک و یا نوجوان در نرم‌افزار «ایتا» و کانال رسمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به نشانی astanqom@ مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcb8wb9.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما