قم نيوز : استاندار قم خواستار نگاه واقع‌بینانه مدیران به ارائه آمار درعمکلردها شد و گفت: این آمار نباید طوری ارائه شود که به تعریف از خود منجر شود.
استاندار قم: مدیران با نگاه واقع‌بینانه به ارائه آمار بپردازند
استاندار قم: مدیران با نگاه واقع‌بینانه به ارائه آمار بپردازند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: ارائه آمار توسط مسئولان، باید طوری باشد که عده‌ای، تنها نقاط ضعف را ببینند و نقاط قوت را تضعیف کنیم.

استاندار قم گفت: با رویکردی که در این استان دنبال شده به سمتی در حال حرکت هستیم که ارائه گزارش‌ها را با مطبوعات، رسانه‌ها و مردم صادقانه و شفاف انجام می‌دهیم که این رویکرد نشان می‌دهد با شفاف‌سازی آمار به دنبال بهبود وضعیت موجود هستیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان قم بیان کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند صورت‌برداری دقیق،علمی وبی طرفانه از وضعیت موجود استان در بخش‌های مختلف هستیم.

سرمست خطاب به مسئولان استان گفت: اگر خودمان را در معرض پاسخگویی،برداشت دقیق تجربی و آماری قرار ندهیم به‌نوعی متوسل به توجیه و تبلیغ خودمان می‌شویم که این موضوع نیز هیچ‌گاه سبب بهبود کیفیت زندگی و اثبات فرآیندها نمی‌شود.

وی بیان کرد: باید با واقع‌بینی وضعیت استان را بر اساس اطلاعات و آمار مجود بررسی و به یک تحلیل و بررسی مناسب دست‌یافته و با آن به دنبال رسیدن به وضعیت مطلوب باشیم.

استاندار قم با تأکید بر اینکه باید همواره خودمان را باید در معرض داوری دیگران قرار دهیم، گفت: مدیران باید عملکرد خود را درگذر زمان مقایسه کرده و به این فکر کنیم که در ابتدای قبول مسئولیت کجا بوده و در مدت مسئولیت خود به کجا رسید‌یم.

وی افزود:همچنین مدیران باید ارزیابی درونی از عملکرد خود داشته باشند و فعالیت خود را با استان‌های دیگر مقایسه کنند.

استاندارقم با اشاره به وجود میانگین‌های مشترک‌ بین استان‌های کشور، خاطرنشان کرد: این میانگین‌ها می‌تواند تاثیربسزایی در ارتقاء عملکردها داشته باشد.

وی گفت: استان قم برای ارتقاء جایگاه در عرصه‌های مختلف نیازمند اصلاح نگرش در سطح ملی است که این مهم نیز با ارائه آمار دقیق و تحلیل‌های شفاف در سطح کلان قابل‌پیگیری و مطالبه است که از مدیران درخواست داریم این مهم را در برنامه‌های خود قرار دهند.

سرمست بیان کرد: آماری که ارائه می‌شود باید طوری تحلیل و بررسی قرار گیرد که مبنای تحلیل، برنامه‌نویسی و تصمیم‌سازی داشته باشد و بتوان برای بهبود و اصلاح فرآیندها از آن‌ها بهره برد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcftcd1.w6djxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما