قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه زندان باید به دانشگاهی برای خودشناسی تأمل در رفتار گذشته و رهایی از نفس افراد تبدیل شود، گفت: حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ها توسعه پیدا کند.
آیت‌الله علوی گرگانی: "حرفه‌آموزی و اشتغال" در زندان‌ها توسعه پیدا کند
آیت‌الله علوی گرگانی: "حرفه‌آموزی و اشتغال" در زندان‌ها توسعه پیدا کند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار محمدمهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: تلاش شود افراد به زندان نیایند و در صورت ورود به زندان طوری برنامه‌ریزی شود که در فرصت زندان واقعاً خوب شوند.

وی با تأکید بر اینکه زندان باید به دانشگاهی برای خودشناسی افراد و تأمل در رفتار گذشته و رهایی از نفس آنان تبدیل شود، افزود: انشا الله تعداد زندانیان به حداقل برسد و تلاش و اقدام شما برای آزادی زندانیانی که واقعاً توبه کرده‌اند نیز اقدام درستی است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: زندانی در حقیقت بیماری است که دچار وسوسه‌های نفس می‌شود و باید با این نگاه با آنان برخورد شود، زندان باید به معنی واقعی محل ندامت باشد و افراد پس از خروج واقعاً عوض شود و رفتارهای گذشته را کنار بگذارند.

    حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ها توسعه پیدا کند    

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان کار بسیار خوبی است که باید در زندان‌ها توسعه پیدا کند، زندانی باید متوجه بشود که زندان دارالاکرامه  و دارالاعزه است.

آیت‌الله علوی گرگانی بابیان اینکه توجه به افراد جامعه باهدف پیشگیری از وقوع جرم و ریشه‌یابی علل وقوع جرم نیز مهم است، تصریح کرد: افرادی که از قدرت بیان مناسب برخوردارند و همچنین مؤثر هستند را به زندان‌ها دعوت کنید و با نگاهی انسانی و اخلاقی با آنان گفت‌وگو کنند.

محمد مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریتی تلاش کردیم تعداد بیشتری از زندانیان مشغول کار باشند تا در درجه اول افراد در زندان بیکار نباشند و در درجه دوم با ایجاد اشتغال مولد و مهارت‌های هدفمند آنان را برای بازگشت به زندگی سالم آماده کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmoeh.uqextzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما