قم نيوز : مدیرکل استاندارد قم گفت: برنامه استاندارد سازی مصرف انرژی به منظور ارتقا بهره‌وری و مدیریت بهینه در واحدهای تولیدی قم اجرایی می‌شود.
استاندارد سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی قم اجرایی می‌شود
استاندارد سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی قم اجرایی می‌شود
به گزارش قم نیوز مجید آوری فرد بیان کرد: بخش صنعت از جمله حوزه‌های مهم اقتصادی قم است و رعایت استانداردهای مورد نظر پیرامون مصرف انرژی در واحدهای صنعتی استان می‌تواند عامل توسعه بیش‌ازپیش آن با استفاده از منابع و ظرفیت‌های موجود باشد.

وی افزود: بر این اساس، بهره‌برداران صنایع انرژی بر و واحدهای صنعتی بزرگ مستقر دراستان که مصرف آب،‌ برق و گاز در آن‌ها قابل توجه است در صورت رعایت استانداردهای مورد نظر و بهره‌گیری از تجهیزاتی که در جریان تولید به انرژی کمتری نیاز دارد،‌ تشویق و در غیر این صورت با استفاده از ابزارهای قانونی موجود به سمت استفاده صحیح از منابع انرژی هدایت خواهند شد.

مدیرکل استاندارد قم ادامه داد: استانداردسازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی استان بسیار مهم است و به طور حتم بهره‌برداران با مشاهده تاثیر این راهبرد در کاهش هزینه‌های جاری خود که منجر به پایین آن قیمت تمام شده و افزایش رقابت پذیری محصولات در بازار می‌شود، از آن استقبال خواهند کرد. 

آوری فرد گفت: همچنین باید تلاش کرد که محصولات صنعتی تولید شده درقم همزمان با رعایت استانداردهای کیفی و مرغوبیت بالا، دارای پایین‌ترین میزان مصرف انرژی باشد تا در رقابت با کالاهای خارجی بتواند بازار را به‌دست آورد.

وی بیان کرد: درصورتی که رقابت مثبت پیرامون استاندارد سازی هر چه بیشتر مصرف انرژی در میان صنعتگران و تولیدکنندگان استان نهادینه شود، شاهد افزایش کمی وکیفی محصولات تولید شده در قم به صورت روزافزون خواهیم بود.

۳۷۹ واحد تولیدی فعال در استان استاندارد اجباری دارد و محصول‌ آن‌ها برای عرضه به بازار باید دارای شرایط و کیفیت تعیین شده باشد؛ همچنین یکهزار و ۶۲ محصول تولید شده در استان نیز مشمول استاندارد اجباری است و بازرسان اداره کل استاندارد قم و نهادهای همکار آن بر نحوه تولید این محصول‌ها و رعایت شرایط کیفی تعیین شده، نظارت دقیق و مستمر دارند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۹ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjoheh.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما