دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۶
کد مطلب : 95058

مکانیسم «3+3»، پای قدرت های خارجی را از منطقه قطع می کند

قم نيوز : سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد با تحقق طرح صلح منطقه ای قفقاز و مکانیسم 6 جانبه موسوم به «3+3»، پای قدرت های خارجی از منطقه قره باغ قطع شود.
مکانیسم «3+3»، پای قدرت های خارجی را از منطقه قطع می کند
مکانیسم «3+3»، پای قدرت های خارجی را از منطقه قطع می کند
به گزارش قم نیوز سید عباس موسوی در حاشیه همایش بین المللی «قره باغ 17 ربیع» که امروز در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور در قم برگزار شد به گفت و گو با خبرنگاران نشست و با اشاره به بازخورد مثبت اعلام راهبرد مقام معظم رهبری در هفدهم ربیع الاول سال جاری در بین مردم کشور آذربایجان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در همان مقطع درگیری ها، تمام مرزهای خود را به روی ارمنستان بست، چراکه معتقد بوده و هستیم هر گلوله ای که وارد آن جا شود و به وسیله آن، مسلمان یا شیعه ای کُشته شود، عمل حرامی انجام شده است.

وی اضافه کرد: البته راهبرد دقیق این موضوع را رهبر معظم انقلاب تشریح کرده اند، بویژه آن که طبق این راهبرد، همه سرزمین های اشغالی توسط ارمنستان، باید به جمهوری آذربایجان بازگردد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره نقش آفرینی دولت در جریان قره باغ تصریح کرد: پس از بیان صریح رهبر معظم انقلاب در این موضوع سیاست خارجی ما در منطقه قفقاز شفاف شد و پس از آن بود که دولت جمهوری اسلامی، وزارت امور خارجه و همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان، طبق چارچوب تعریف شده به پیش رفت و عمل کرد.

موسوی در ادامه به ابتکار طرح صلح رئیس جمهور آذربایجان توجه داد و گفت: این طرح بر پایه مکانیسم صلح درون منطقه ای مورد تأیید ایران قرار گرفت و قرار است تا مکانیسم شش جانبه ای نیز با حضور سه کشور منطقه قفقاز یعنی آذربایجان، ارمنستان و گرجستان و همچنین سه کشور بزرگ منطقه یعنی جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه شکل بگیرد.

وی افزود: یکی از ویژگی های این مکانیسم شش جانبه، دعوت آذربایجان از ارمنستان برای حضور در این طرح است تا همکاری های مشترک این دو کشور به حداکثر سطح خود برسد، ضمن آن که جمهوری اسلامی ایران از این طرح شش جانبه استقبال کرده و دیگر کشورها هم در حال بررسی آن هستند تا بتوان ضمن قطع کردن پای قدرت های خارجی از منطقه قفقاز، خصومت چندین ساله موجود در بین برخی کشورها را نیز از بین بُرد و جای آن را به همیاری و همکاری داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7z9y.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما