چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : 95104

چالش با تنوع ژنتیکی ویروس کرونا

قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: مشکل اساسی با تغییر جهش و تنوع ژنتیکی ویروس در شرایط کنونی است.
چالش با تنوع ژنتیکی ویروس کرونا/افزایش تست‌های گرفته‌شده ‌تا سقف بیش از ۷۰۰ نمونه‌
چالش با تنوع ژنتیکی ویروس کرونا/افزایش تست‌های گرفته‌شده ‌تا سقف بیش از ۷۰۰ نمونه‌
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری؛ هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد وضعیت استان را باثبات عنوان و اظهار داشت: اکنون وضعیت قم در شرایط باثباتی قرار دارد و هم‌اکنون 110 بیمار بدحال داریم، سیاست اصلی ما افزایش تست‌ها است و در برخی اوقات تست‌های ما بالاتر از 700 تست هم بالا رفته است.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد برخی دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان فراموش کردند که هنوز بحران کرونا تمام نشده است باید همه مدیران و دستگاه‌ها در مدیریت بحران با ما همکاری کنند تا به شعله جدید و موج دیگری از کرونا وارد نشویم درحالی‌که در استان‌های دیگر وضعیت نامطلوب است.

 پیگیری بحث مانیتور کردن رفتار ویروس  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: اکنون در حال بررسی و پیگیری بحث مانیتور کردن رفتار ویروس هستیم چراکه این ویروس در هر دوره‌ای رفتار جدیدی از خود نشان می‌دهد در حال حاضر این ویروس جهش‌یافته با دلیل شدت جهش و تغییر رفتار بانام‌های مختلفی مانند انگلیسی و یا آمریکایی نامیده می‌شود درحالی‌که درگذشته بیشتر سالمندان بالای 60 سال را هدف خود قرار می‌داد اکنون جوانان و کودکان در تیررس این ویروس قرار دارد.

قدیر افزود: باید مواظب باشیم اگر یک نمونه مثبت شد اطرافیان این فرد هم باید تست و مورد ره‌گیری و مراقبت قرار گیرند با توجه به خطرناک بودن این ویروس در گروه سنی کودکان و جوانان تعطیلی مدارس در وقت کنونی کار شایسته‌ای بود.

 افزایش ترددهای شبانه‌روزی و تأکید بر فعالیت دوربین‌های نظارتی  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش تردد شبانه در درون و برون شهر قم گفت: متأسفانه شاهد تردد شبانه‌روز در محورهای درون‌شهری قم هستیم برخی مواقع دوربین‌ها در پاسی از شب غیرفعال هستند این دوربین‌ها  ترددها را ثبت نمی‌کنند در این مورد باید ستاد مصوبه‌ای داشته باشد همان‌طور که اطلاع دارید در 20 استان ویروس جهش‌یافته چرخیده و نباید اجازه دهیم استان وارد موج جدید دیگری شود.

قدیر عنوان کرد: درست در شرایطی که ما سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه را تحمل می‌کنیم درزمینهٔ مدیریت کرونا بهترین شرایط را نسبت به دیگر کشورهای مطرح دنیا ازجمله کشور انگلیس داریم که دارای جایگاه خوبی در مسئله سلامت و تجهیزات پزشکی است.

وی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون عنوان کرد: واکسن کرونا بر اساس سند ملی واکسن پارت نخست به کاردرمانی اختصاص داده شد و اکنون یک هزار و 800 دوز جدید به‌تازگی وارد استان شده است که شامل جانبازان شیمیایی و سالمندانی که در خانه سالمندان هستند تزریق می‌شود.

قدیر در پایان ضمن تقدیر از اجرای طرح شهید سلیمانی وتاثیر آن بر ره‌گیری بیماران اظهار داشت: اجرای این طرح باعث افزایش تست و شناسایی ورهگیری بیماران و ناقلان بیماری شد این امر در بهبود شرایط موجود تأثیر خوبی داشته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5za3.t1awu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما