چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : 95110

ابراز نگرانی آیت الله نوری همدانی از گرانی‌ها و کاهش ارزش پول ملی

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: وضعیت گرانی و کاهش ارزش پول ملی نگران کننده است و مسئولین باید جدیت و تلاش بیشتری به خرج دهند تا این مشکلات برطرف شود.
ابراز نگرانی آیت الله نوری همدانی از گرانی‌ها و کاهش ارزش پول ملی
ابراز نگرانی آیت الله نوری همدانی از گرانی‌ها و کاهش ارزش پول ملی

در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد
ابراز نگرانی آیت الله نوری همدانی از گرانی‌ها و کاهش ارزش پول ملی
ابراز نگرانی آیت الله نوری همدانی از گرانی‌ها و کاهش ارزش پول ملی

قم- یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: وضعیت گرانی و کاهش ارزش پول ملی نگران کننده است و مسئولین باید جدیت و تلاش بیشتری به خرج دهند تا این مشکلات برطرف شود.

به گزارش قم نیوز آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با مسعود منصور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و توصیه به استفاده از این ایام پر برکت، گفت: خداوند متعال در آفرینش عالم خلقت، نظامی را بنا نهاده که در طبیعت به وضوح نمود دارد و نمونه آن، چرخه تولید آب در طبیعت و نحوه رویش نباتات است که در قرآن کریم در سوره مبارکه عبس آیات ۲۵ تا ۳۲ به این مطلب اشاره شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه انسان موجودی اجتماعی است و می‌بایست برای این زندگی اجتماعی، یک جامعه سالم بسازد، افزود: این امر مبتنی بر ایجاد سامانه‌ای اسلامی است که متکی بر سامانه‌های کمونیستی شرق و کاپیتالیستی غرب نباشد و در این خصوص، تلاش و جدیت مدیران برای ایجاد این سامانه بسیار حائز اهمیت است، ضمن آنکه بایستی در برابر دشمنی جریان استکبار و هجمه‌های غرب، بسیار هوشیار باشیم و خودمان بتوانیم یک جامعه سالم بر اساس اصول و مبانی اسلامی بسازیم و تا زمانی که سه عنصر ظلم، فقر و جهل از جوامع اسلامی زدوده نشود، سامانه صحیح اسلامی شکل نمی‌گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ضمن بیان اینکه بحمدالله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، زمینه ایجاد یک نظام صحیح فراهم آمده است، تاکید کرد: مدیران و مسئولین بیشترین نقش و سهم را در ایجاد این نظام دارند و بایستی با تمام توان تلاش کنند تا در زمینه عدالت و فرهنگ، این نظام اجرایی شود.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید زمینه تشویق مردم به حفظ منابع طبیعی و گسترش آن فراهم شود افزود: در روایات بسیاری توصیه به «زرع» و «ضرع» شده است که به معنای «کشاورزی» و «دامداری» است که در هر دو خیرات و برکات فراوانی است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت باقیات الصالحات در زندگی افراد گفت: در روایات معصومین (علیهم السلام) مواردی همچون تربیت فرزند صالح، آب رساندن و جاری نمودن آب، کاشتن درخت و وقف به عنوان نمونه‌هایی از باقیات الصالحات بر شمرده شده است.

آیت الله نوری همدانی ضمن انتقاد از وضعیت کنونی تورم، گرانی و کاهش ارزش پول ملی، گفت: مسئولین باید جدیت و تلاش بیشتری به خرج دهند تا این مشکلات برطرف شود چرا که یکی از مهمترین منشاء‌های بسیاری از مشکلات، فقر است.

در ابتدای این دیدار مسعود منصور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این سازمان گفت: روز ۱۵ اسفند روز درختکاری نامگذاری شده و از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه نیز به عنوان هفته منابع طبیعی شناخته می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود ۱۴ میلیون هکتار جنگل در ایران، نیاز است تا توجه جدی به منابع طبیعی صورت گیرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfxyd1.w6dtyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما