قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، مدیریت کرونا را وظیفه نخست همه دستگاه ها خواند و گفت: متأسفانه شاهد هستیم که برخی از دستگاه ها، مسئله کرونا را فراموش کرده اند، ضمن آن که برخی از مردم نیز با ترددهای شبانه سبب ایجاد نگرانی هستند.
برخی دستگاه ها کرونا را فراموش کرده اند/ضرورت تشدید نظارت پلیس بر ترددهای شبانه
برخی دستگاه ها کرونا را فراموش کرده اند/ضرورت تشدید نظارت پلیس بر ترددهای شبانه
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر که امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با اشاره به وضعیت نسبتا باثبات استان قم در موضوع کووید19 اظهار کرد: حدود 110 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حال حدود 8 نفر از آنان وخیم است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در بسیاری از روزهای هفته اخیر، فوتی کرونایی در استان به ثبت نرسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که سیاست وزارت بهداشت، افزایش هدفمند تعداد نمونه گیری هاست اذعان کرد: قم در برخی روزهای اخیر به 700 مورد نمونه گیری و بیشتر هم دست یافته است.

قدیر افزود: باید گفت هنوز هم وظیفه نخست همه دستگاه ها، مدیریت کروناست، اما متأسفانه شاهد هستیم که برخی دستگاه ها این موضوع را فراموش کرده اند.

وی همچنین هدف مهم طرح شهید سلیمانی را خاموش کردن هر نوع شعله احتمالی کرونا دانست و گفت: رهگیری نمونه های مثبت در این طرح و اطرافیان آنان با جدیت دنبال می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه به تنوع ژنتیکی ویروس کووید19 اشاره کرد و بیان داشت: امروز تردیدی نیست که تمامی کشور درگیر ویروس جهش یافته است، از این رو رصد تغییر رفتار این ویروس بویژه در کودکان و جوانان از نکاتی است که باید توجه جدی به آن صورت گیرد.

قدیر با تشکر از اعلام تعطیلی آموزش حضوری مدارس استان تا پایان سال یادآور شد: نباید هیچ گونه مماشاتی در امر رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام شود.

وی سپس افزود: انگلیس در دنیا به عنوان بهترین کشور در سیستم بهداشت و درمان شناخته می شود، اما امروز شاهد هستیم که این کشور در صدر تلفات کرونایی قرار دارد که در مقایسه با وضعیت فعلی کشور عزیزمان می توان چنین نتیجه گیری کرد که وضعیت امروز ایران در مبارزه با کرونا از تلاش خستگی ناپذیر کادر بهداشت و درمان کشور در کنترل این بیماری و البته همراهی بسیاری از مردم حکایت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین از تداوم واکسیناسیون در استان و کشور بر اساس سند ملی واکسیناسیون خبر داد و گفت: تاکنون دو محموله واکسن کرونا یعنی حدود 2 هزار دوز واکسن به استان قم اختصاص داده شده که تزریق ها بر اساس اولویت کادر بهداشت و درمان، جانبازان بیش از 50 درصد و همچنین سالمندان مستقر در خانه سالمندان ادامه دارد.

وی با ابراز نگرانی از افزایش ترددها در قم بویژه در ساعات شبانه منع تردد، از استاندار قم خواست تا تدبیر لازم برای ارسال پیامک ثبت تخلف به متخلفان اندیشیده شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceoz8o.jh8nzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما