قم نيوز : قم نیوز: تعدادی از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم نسبت به وضعیت نامناسب محل این دانشگاه اعتراض کردند و مسئولان قول تخلیه ساختمان را دادند.
اعتراض دانشجویان علمی کابردی شهرداری قم نسبت به وضعیت محل دانشگاه
به گزارش قم نیوز، دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم در کنار ادامه فاز چهار و پنجم پروژه عمار یاسر که از خیابان انقلاب شروع و تا میدان معلم ختم می‌شود قرار دارد.

ساختمان این دانشگاه با فاصله اندکی در کنار گودبرداری‌های این پروژه قرار دارد و با وجود اینکه تقریبا همه ساختمان‌های اطراف این پروژه تملک و تخریب شده اما ساختمان دانشگاه علمی کاربردی که متعلق به شهرداری قم است ، همچنان پابرجاست و در سال تحصیلی جدید نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

یکی از دانشجویان این دانشگاه، با بیان اینکه ساختمان فعلی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری وضعیت نامناسب و خطرناکی دارد ابراز داشت: ساختمان این دانشگاه سه طبقه بوده و تعداد نزدیک به هزار نفر نیز دراین مکان مشغول به تحصیل هستند که در فاصله کمتر از ۳ و یا ۴ متری زیرگذر در حال احداث پروژه عمار یاسر واقع شده که وضعیت نگران کننده‌ای دارد.

وی گفت: گودبرداری توسط ماشین آلات سنگین در این پروژه، موجب لرزش‌های شدید ساختمان دانشگاه شده و دانشجویان با نگرانی در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند.

این دانشجوی رشته معماری ادامه داد: اگر به دیواره‌های گودبرداری شده که در کنار دانشگاه قرار دارد نگاه کنید می‌بینید که هر روز خاک‌های این منطقه ریزش کرده و همین امر خطر ریزش ساختمان دانشگاه را هم به دنبال خواهد داشت.

حادثه ای ناگوار در کمین دانشگاه

دانشجوی دیگری عنوان کرد: موضوع لرزش‌های فراوان ساختمان دانشگاه و سرو صدای ماشین آلات در حال عملیات گودبرداری بار‌ها با مسئولان دانشگاه در میان گذاشته شد، اما ظاهرا دانشجویان باید تا پایان سال تحصیلی جدید در این ساختمان تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چیزی در حدود هفت متر گودبرداری در فاصله کمتر از چهار متری دانشگاه صورت گرفته است گفت: اگر شرایط گودبرداری پروژه زیر گذر عمار یاسر ادامه پیدا کند باید شاهد حادثه‌ای ناگوار برای این ساختمان و دانشجویان آن باشیم.

این دانشجو افزود: مسئولان همیشه عادت دارند بعد از وقوع حوادث به فکر رفع مشکل بیفتند و به مسئله پیشگیری توجه چندانی ندارند.

وی با بیان اینکه در زمان گودبرداری کلاس های دانشگاه می لرزد اضافه کرد: اگر خدای نکرده در اثر این گودبراری که عمق آن هم زیاد است ساختمان دانشگاه دچار حادثه شود فاجعه‌ای رخ خواهد داد که دیگر قابل جبران نیست.

قول مساعد مسئولان برای تخلیه دانشگاه در ماه های آینده

بدنبال پیگیری‌های خبرنگار مهر برای تقاضای وقت ملاقات با ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری قم و طرح موضوع فوق، روابط عمومی این دانشگاه اعلام کرد که رئیس دانشگاه به دلیل مشغله‌های فراوان ، فرصتی برای انجام مصاحبه در این زمینه ندارند.

به گفته مسئول روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری قم، مراحل ساخت ساختمان جدید دانشگاه در حال پیگیری است و زمین برای احداث آن در نظر گرفته شده که به زودی کلنگ ساخت آن به زمین می‌خورد و تا آن زمان نیز قرار است طی ماه‌های آینده مکانی برای اجاره و انتقال دانشجویان در نظر گرفته و ساختمان فعلی این دانشگاه تخلیه شود.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdci.za3ct1awrbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما