سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : 95245
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

شکل‌گیری جبهه مقاومت و مدافعان حرم، الگو گیری از حضرت ابوطالب(ع) است

قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شکل‌گیری جبهه مقاومت و مدافعان حرم حاکی از الگو گیری از حضرت ابوطالب(ع) و مقاومت ایشان برای ماندگار اسلام و حمایت از پیامبر(ص) است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: شکل‌گیری جبهه مقاومت و مدافعان حرم، الگو گیری از حضرت ابوطالب(ع) است
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: شکل‌گیری جبهه مقاومت و مدافعان حرم، الگو گیری از حضرت ابوطالب(ع) است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر(ص) با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش به تشریح ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالب(ع) پرداخت و اظهار داشت: این حضرت بیش از 40 سال از عمر خود را صرف حمایت و ماندگاری اسلام کرد و با تمام سختی‌ها پای‌کار ماند.

وی افزود: حضرت ابوطالب(ع) برای دفاع از پیامبر(ص) و استوارماندن اسلام در مقابل همه تهدیدها ایستادگی کرد به‌طوری‌که گاهی جان او و  پیامبر(ص) نیز به خطر می‌افتاد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: حضرت ابوطالب(ع) همواره در مقابل کفار قریش می‌ایستاد و این حمایت‌های تا زمان بعثت ادامه داشت به‌طوری‌که ایشان بسیاری از مواقع کسب‌وکارش را نیز تعطیل کرد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: طوری نقش حمایتی حضرت ابوطالب(ع) از پیامبر(ص) برجسته بود که وقتی ایشان دارفانی را وداع گفت، جبرییل به پیامبر(ص) نازل شد که دیگر یار و یاورت را از دست داده‌ای و از مکه خارج شوید.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه او قدم‌به‌قدم با پیامبر(ص) بود، بیان کرد: اگر ابوطالب و فرزندش امام علی(ع) نبود هرگز اسلام قامتش راست نمی‌ماند، پدر در مکه از او حمایت و فرزندش در مدینه جانش را نثار پیامبر(ص) کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت ابوطالب(ع) در شعب ابی‌طالب رئیس قریش بود، در کوه‌ها و دره‌ها زندگی کرد چون نمی‌خواست پیامبر(ص) تنها باشد. هر شب جای پیامبر را جابجا می‌کرد تا مورد سوءقصد قرار نگیرد.

وی افزود: امروز نام ابوطالب مظلوم مانده و باید طوری تلاش و برنامه‌ریزی کنیم که بیش‌ازپیش نام ایشان ماندگار بماند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه حمایت فردی حضرت ابوطالب(ع) و کفالت پذیرفتش برای ما است، افزود: اگر امروز در جامعه اسلامی یتیمی است و می‌بینیم که کفالت می‌کنند و خوشبختانه این موضوع نیز در حال گسترش است، حکایت از الگو گیری از حضرت ابوطالب (ع) دارد.

وی بیان کرد: امروز باید در بخش‌های مختلف و به‌ویژه زبان شعر که زبان دوران پیامبر(ص) بود حمایت فرهنگی‌های خود را برای معرفی حضرت ابوطالب(ع) در جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcenw8o.jh8nei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما