چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : 95272

شیعیان نسبت به معرفی حضرت ابوطالب(ع) اهتمام داشته باشند

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: الحق حضرت ابوطالب علیه‌السلام و خاندان بزرگ ایشان، خدمات بزرگی به اسلام داشتند و وظیفه شیعیان و عموم مسلمانان است تا نسبت به شناسایی و معرفی هر چه بیشتر آن بزرگوار تلاش کنند.
همایش بزرگ حضرت ابوطالب(ع) افتخار بزرگی برای حوزه علمیه است
همایش بزرگ حضرت ابوطالب(ع) افتخار بزرگی برای حوزه علمیه است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: امت اسلام وامدار حضرت ابوطالب(ع) هستند.

وی افزود: الحق حضرت ابوطالب علیه‌السلام و خاندان بزرگ ایشان، خدمات بزرگی به اسلام داشتند و وظیفه شیعیان و عموم مسلمانان است تا نسبت به شناسایی و معرفی هر چه بیشتر آن بزرگوار تلاش کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جایگاه حضرت ابوطالب(ع) بیان کرد: با همه آنچه تابه‌حال انجام‌شده است، ما در معرّفی این شخصیت بزرگ، مقصّر بوده‌ و بسیار کوتاهی کرده‌ایم، باید قدر این موفقیت بزرگ را دانست و خدا را شاکر بود.

ایشان در ادامه عنوان کرد: آن بزرگ‌مرد تاریخ اسلام در همه کمالات از علم و ادب و صداقت و شجاعت، اسوه زمان بود و هر چه ما بگوییم بازهم قطره‌ای از دریای فضایل ایشان را بیان نکرده‌ایم:
کتاب فضل تو را آب بحر کافی نیست
که‌تر کنند سرانگشت و صفحه بشمارند

آیت‌الله صافی گلپایگانی معرفی این شخصیت بزرگ را از توفیقات الهی شمرده و تصریح کرد: احیای نام ابوطالب علیه‌السلام احیای دین و مذهب است و بدانید که شرکت در این امر، جز با عنایات الهی و الطاف فرزند بزرگوار حضرت ابوطالب یعنی امیرالمؤمنین علیه‌السلام امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) در قم گفت: این همایش بزرگ معنوی افتخاری برای حوزه علمیه است، ان‌شاءالله حوزه علمیه سالیان سال از برکت آثار علمی معارفی این کنگره بهره‌مند است و بیش‌ازپیش در معرفی این شخصیت عالی‌قدر اسلام اهتمام داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان در پایان با تشکر از دبیر کلّ مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام خاطرنشان کرد: از این اقدام شما بسیار خوشحال هستم و غبطه می‌خورم؛ یا لیتنی کنت معکم فافوز فوزاً عظیما، شمارا دعا می‌کنم و امیدوارم در ظلّ عنایات حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف محفوظ و بیش‌ازپیش موفق باشید.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل‌البیت علیهم‌السلام نیز در ابتدای این دیدار گزارش مفصلی از کنگره حضرت ابوطالب علیه‌السلام که در حال برگزاری است ارائه داد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdceww8o.jh8nfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما