شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 95292

اولین سایت نسل پنجم ارتباطی قم به زودی افتتاح می‌شود

قم نيوز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با بیان اینکه نخستین سایت اینترنت نسل پنجم (۵G) به زودی در قم افتتاح می‌شود گفت: تحقق این امر نقش موثری در تحقق و توسعه شهر هوشمند درکلانشهر قم دارد.
اولین سایت نسل پنجم ارتباطی قم به زودی افتتاح می‌شود
اولین سایت نسل پنجم ارتباطی قم به زودی افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز جواد غلامپور با اشاره به ویژگی‌های این نسل جدید ارتباطی افزود: نسل پنجم ارتباطات دارای تاخیر کمتر، سرعت چندین برابری و از جمله فناوری‌های روز دنیاست.

وی با بیان اینکه پهنای باند نسل پنجم اینترنت، ۱۰۰ برابر نسل چهارم است، ادامه داد: ویژگی‌های بسته نسل پنجم اینترنت از جمله سرعت بسیار بالا نسبت به نسل‌های پیشین،‌ امکان رشد و خلاقیت‌های جدید نوآورانه را درکشور فراهم می‌کند.

غلامپور، افزود: امیدواریم اولین سایت نسل پنجم ارتباطات دراین استان درفروردین ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه با تاکید بر تامین پایداری شبکه ارتباطی استان درایام نوروز، گفت: پایداری شبکه ارتباطی قم و تأمین تجهیزات برای استفاده از فیبر نوری برای مراکز مخابراتی و رسیدگی به مشکلات اینترنت ثابت از اولویت‌های این اداره کل در ایام نوروز است.

وی با تاکید بر تسریع در رسیدگی و رفع مشکلات اینترنت ثابت، گفت:با توجه به گستره استفاده‌های عمومی از فناوری ارتباطی و ارائه بخش قابل توجهی از خدمات بر بستر این فناوری،‌ حفظ پایداری شبکه به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

غلامپور، روند رشد و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دراین استان درسال‌جاری را بسیار چشمگیر دانست و افزود: قم در شاخص ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پهن باند سیار بعد از تهران با ۹۹.۵۳ درصد ۱.۵‌ برابر رشد داشته‌است.

وی با تاکید بر اولویت وزارت ارتباطات به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی افزود: بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،  قم در شاخص ضریب نفوذ مشترکان پهن باند سیار با مقدار ۹۹.۵۳ درصد در رتبه دوم و در ضریب نفوذ مجموع اینترنت سیار و ثابت با مقدار ۱۱۳ درصد در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcgxx9y.ak9ny4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما