قم نيوز : مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: برخی از قوانین دست و پا گیر برای ساخت مساجد بین راهی نفس گیر شده است که باید این قوانین مورد بازنگری قرار گیرد.
انتقاد رئیس ستاد اقامه نماز قم از قوانین دست و پا گیر برای احداث مساجد
انتقاد رئیس ستاد اقامه نماز قم از قوانین دست و پا گیر برای احداث مساجد
به گزارش قم نیوز محمد خامه‌یار در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان قم اظهار کرد: ستاد اقامه نماز استان قم بنا بر اعلام ستاد مرکزی نماز، سرآمد ستاد‌های اقامه نماز کشور بوده و می‌توان به صراحت بیان کرد هیچ فعالیتی در دوران کرونا متوقف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: کرونا فرصتی ایجاد کرد که نگاه ویژه‌ای به مساجد، نمازخانه‌های بین راهی و مدارس صورت گیرد و مشاوره و ارتباط با کارمندان و خانواده‌ها انجام شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده گفت: بسیاری از نمازخانه‌های مدارس در ایام تعطیل بازسازی و نمازخانه‌های بین راهی تجهیز و بازنگری شد.

وی خاطرنشان کرد: اجلاس نماز در سال 99 قوی‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و از شبکه استانی و به صورت آنلاین و شبکه شاد مورد پخش قرار گرفت.

خامه‌یار عنوان کرد: شب شعر نماز برای نخستین بار برگزار و سه بار مسابقه کتابخوانی برگزار شد. نشست‌های فصلی با رعایت دستورالعمل‌ها در دستور کار قرار گرفت و همچنین بیش از 30 نشست معارفی در ادارات با حضور کارشناسان مرکز تخصصی نماز برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های محتوایی صورت گرفته گفت: 200 عکس نوشته و 100 کلیپ برای شبکه شاد آماده شد و برگزاری جلسات متعددی برای خانواده‌ها در زمینه نحوه دعوت فرزندان به نماز از دیگر اقدامات بود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم خاطرنشان کرد: بیش از 300  نشست در مساجد و پارک‌ها با حضور 23 کارشناس برادر و 9 کارشناس خواهر برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی صورت گرفته گفت: دوره‌های متعدد معارف نماز را برای کارکنان دولت برگزار کردیم. بیش از 290 نفر در فضای مجازی در دوره آموزشی معراج شرکت کردند و آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

خامه‌یار خاطرنشان کرد: ارزیابی و نظارت‌ها سبب شد که امسال سه مسجد و نمازخانه مجهز بین راهی داشته باشیم. نمازخانه‌های بین راهی ما نسبت به همه استان‌ها برتری دارد زیرا هر ماه نظارت و گشت مشترک انجام می‌شود و تجهیز نمازخانه ایستگاه محمدیه ثمره نظارت‌ها است.

وی با بیان اینکه فعالیت های دبیران اقامه نماز درخور تجلیل است، عنوان کرد: بازدید مکرر از نمازخانه ادارت و تجهیز از  سوی دبیران اقامه نماز  و برگزاری نشست‌های فصلی با دبیران اقامه نماز در دستور کار است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به احداث و تجهیز مساجد استان گفت: مسجد پردیس قم افتتاح و سه مسجد روستایی احداث شد که مهندسان جهادی و خیران در این امر همکاری کردند.

وی ضمن گلایه از برخی از قوانین دست و پا گیر بیان داشت: برخی از قوانین دست و پا گیر برای ساخت مساجد بین راهی نفس گیر شده است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

خامه‌یار خاطرنشان کرد: احداث سه مسجد به طور مستقیم و دو مسجد بین راهی از سوی بخش خصوصی اقدام شد و برای احداث 17 مسجد در استان کمک شد.

وی با بیان اینکه با همه ادارات تفاهم‌نامه اجرای برنامه‌های نماز منعقد شده است، گفت: تفاهم‌نامه‌ها در استان بومی‌سازی شده است و اگر با اداره‌ای تفاهم نامه اجرای برنامه‌ها منعقد نشود در کمیته ارزیابی مردود است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به استمرار نظارت بر نمازخانه‌های بین‌راهی در ایام نوروز گفت: سامانه‌ای در زمینه نمازخانه‌های بین راهی تعریف شده و با دستگاه‌های اجرایی همراهی می‌کنیم.

وی با اشاره به گذشت دو سال از حادثه سیل پل دختر گفت: هنوز مسجدی در این منطقه احداث نشده بنابراین دوم فروردین گروه فنی از قم برای احداث مسجد در این منطقه اقدام می‌کنند.

خامه‌یار یادآور شد: در صورت تقاضا اگر در هر هیأت و مجتمعی و جلسه خانوادگی مشاور نماز و مربی برای کودکان و استاد تقاضا شود آمادگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تولید محتوا در فضای مجازی را از برنامه‌های سال آینده ذکر کرد و افزود: با چنین برنامه هایی در شبکه‌های اجتماعی شاهد فعالیت جدیدی خواهیم بود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به کمبود مسجد در استان قم گفت: سرانه جمعیت نسبت به مساجد کمتر از برخی از استان‌ها است به طوری که  25 مسجد در پردیسان کم داریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjs0n.yt0kn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما