پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 95431

زیست بوم نوآوری و فناوری قم درحال شکوفایی است

قم نيوز : رئیس پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه ظرفیت زیست بوم نوآوری و فناوری این استان در حال شکوفایی است گفت: روند توسعه و رشد زیست بوم فناوری قم در سال ۹۹ ادامه داشت و هم اکنون با ۹۵ شرکت دانش بنیان و ۲۲ شرکت صنایع خلاق جایگاه قابل قبولی درکشور دارد.
زیست بوم نوآوری و فناوری قم درحال شکوفایی است
زیست بوم نوآوری و فناوری قم درحال شکوفایی است
به گزارش قم نیوز سید حسین اخوان علوی، رئیس پارک علم و فناوری قم افزود: پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از ارکان سه گانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و تجاری سازی فناوری‌های سخت و نرم و شکل گیری اقتصاد دانش بنیان هستند. 

وی ادامه داد: بر این اساس پارک علم و فناوری قم به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان ، ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ توسط وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

وی اظهار داشت: این پارک با مأموریت‌های خاص بویژه در حوزه علوم انسانی و فناوری‌های هویت ساز مبتنی بر ظرفیت کم نظیر استان قم افتتاح که این موضوع موجب تمایز این پارک درسطح کشور شده‌است.

اخوان علوی با اشاره به ظرفیت‌های زیست بوم فناوری استان ادامه داد: ۲۰۰ واحد فناور، فعالیت پارک علم و فناوری، هفت مرکز رشد، پنج شتابدهنده، ۶ مرکز نوآوری، ۹۵ شرکت دانش بنیان و حضور فعال دانشگاه‌های استان از جمله ظرفیت‌های فناوری قم است.

وی گفت: فعالیت پارک علم و فناوری استان در سال ۹۱ با ۲ مرکز رشد آغاز شد ولی امروز با گذشت حدود ۹ سال از آغاز به کار این پارک، زیست بوم قم تقریبا تکمیل شده‌است.

وی با تاکید بر توجه به اهمیت و ضرورت تقویت زیست بوم فناوری قم گفت: توسعه زیست بوم استان از زمان تاسیس تاکنون همواره روندی افزایشی داشته است که ادامه این روند پرشتاب توسعه فناوری درقم نیاز به حمایت تمام مجموعه استان دارد.

وی افزود: درحال حاضر هسته عملیاتی پارک علم و فناوری استان متشکل از مدیریت امور مؤسسات و بازاریابی، مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی، و مرکز رشد واحدهای فناور و مرکز رشد مشترک کشاورزی است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcb8ab9.rhbsfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما