قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: توزیع میوه شب عید از ۲روز گذشته و در ۲۲نقطه در شهر و به‌صورت فروش اینترنتی آغاز شده است.
میوه شب عید در ۲۲نقطه شهر قم و به‌صورت اینترنتی عرضه می‌شود
میوه شب عید در ۲۲نقطه شهر قم و به‌صورت اینترنتی عرضه می‌شود
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده در حوزه کمبود روغن اظهار داشت: در تأمین روغن وضعیت قم خوب است؛ ممکن است برخی از فروشندگان محلی با کمبودهایی مواجه باشند، اما در مراکز توزیع و فروشگاهی روغن موجود است و به میزان نیاز، ذخیره‌سازی کرده‌ایم و سهمیه‌ای جداگانه برای اتحادیه خواربارفروشی داده‌ایم تا فروشگاه‌های محلی را پوشش دهند.

وی با تأکید بر شدت نظارت‌های نوروزی در بازار و اصناف قم ابراز کرد: همه‌ساله از 15 بهمن‌ماه طرح ویژه نظارتی در نوروز تا 15 فروردین برگزار که امسال با قوت بیشتری انجام می‌شود که علاوه بر بازرسان صمت و اتاق اصناف، داوطلبان بسیج نیز در طرح نظارتی نوروز ما رو همراهی می‌کنند؛ حتی نیروهای مقاومت بسیج محلی و نیروهای دستگاه قضا با همراهی دادستانی بر بازار نظارت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در نظارت با جدیت ورود کرده‌ایم و تا پاسی از شب بازرسان در بازار هستند، یکی از جاهایی که به‌صورت جدی نظارت می‌شود مراکز ذخیره و انبارها برای جلوگیری از احتکار است، دراین‌باره سامانه جامع انبار داریم و وضعیت رصد می‌شود.

  تشدید نظارت‌ها در انبارداری کالاهای اساسی در قم  

وی با تأکید بر اینکه هر انبارداری مکلف بوده حواله ورود یا خروج را ثبت کند که اگر چنین نشود به‌عنوان یک تخلف اقتصادی عرضه خارج از شبکه و احتکار با آن برخورد می‌شود و حتی برخی اقلام مشمول قاچاق می‌شوند، افزود: در این بحث، قانون‌گذار سخت‌گیرانه عمل کرده است تا میزان ذخیره به‌موقع به بازار عرضه شود که دراین‌باره ورود و خروج از انبار اهمیت زیادی دارد.

سیجانی در مورد عرضه میوه شب عید تصریح کرد: با توجه به میزان سقف یارانه در سال قبل امسال 300 تن پرتقال و 150 تن سیب سرخ در تنظیم بازار قرار گرفت که میوه‌ها از بهمن‌ماه خریداری و حمل آن آغاز و در استان ذخیره‌سازی انجام شد.

وی با بیان اینکه قیمت میوه نسبت به استان‌های همجوار قیمت پایین‌تری تعیین شد که شامل پرتقال با قیمت  11500 پرتقال و سیب سرخ با قیمت 9 هزار تومان است، گفت: از دو روز گذشته نیز فروش اینترنتی را آغاز کردیم؛ سال قبل 30 تن میوه به‌صورت غیرحضوری انجام شد و 3 فروشگاه اینترنتی در سطح شهر میوه تنظیم بازار را به دست مصرف‌کننده با همین قیمت می‌رسانند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم یادآور شد: در این شرایطی که کرونای انگلیسی وجود دارد و وضعیت قم به زرد تبدیل‌شده و باید تردد را کم کنیم، شهروندان کالای اساسی را به‌صورت الکترونیکی خرید کنند، تجربه خوبی در سال جاری در مورد اقلام سلامت‌محور مانند ماسک و ژل داشته‌ایم.

  پیش‌بینی 22 غرفه عرضه میوه  

وی ادامه داد: حدود 22 نقطه شهر غرفه‌های عرضه میوه به‌صورت پراکنده مستقر هستند، که از روزهای گذشته میوه عرضه می‌شود که به‌منظور تنظیم بازار میوه است وگرنه میوه در بازار فراوان است و جهت مقابله با تخلف چنین رویکردی وجود دارد.

سیجانی اظهار داشت کرد: از یک هفته قبل که صادرات میوه ممنوع شد قیمت سیر نزولی پیدا کرد و امیدواریم میوه از سطح تنظیم بازار پایین‌تر بیاید و طبق پیش‌بینی‌ها شاهد تشکیل صف نباشیم.

وی تصریح کرد: تنظیم بازار امسال را به ماه مبارک رمضان سال آینده متصل کردیم و تمهیدات اندیشیده شده است، به‌ویژه برای مصرف روغن و شکر سهمیه‌ای ذخیره‌شده و برای تأمین گوشت قرمز و سفید نیز پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: در استان به اذعان مدیران سطح ملی قم به‌عنوان موفق‌ترین استان در تنظیم بازار بوده‌ایم، چون قیمت مصوب تنظیم بازار را با نظارت‌های ویژه حفظ می‌کنیم تا حق مصرف‌کننده محفوظ باشد، دراین‌باره حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده را در کنار یکدیگر موردتوجه قرار می‌دهیم.

  ارائه تخفیف 15 درصد به اقلام اساسی همزمان با نوروز  

وی با بیان اینکه حتی جلساتی در روزهای تعطیل برگزارشده و در ایام عید تعطیلی رسمی در توزیع و نظارت نداریم و به‌صورت میدانی در سطح بازار هستیم، افزود: یک سری اقلام موردنیاز شب عید مانند پوشاک و لباس با 15 درصد زیر قیمت به بازار عرضه شد، با توجه به اینکه به دلیل شیوع کرونا، فروشگاه‌های بهاره فعال نیست، این تخفیفات به صنوف منتقل‌شده و اتاق اصناف بر آن نظارت دارند.

سیجانی تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهیم در مورد اقلام پرتقاضا به‌اندازه نیاز بخرند، چون در روزهای آینده با مازاد مصرف مواجه می‌شویم، ما به‌اندازه کافی تولید داریم و روند توزیع افزایشی است و روزهای آخر سال توزیع مرغ را به 100 تن می‌رسانیم و دراین‌باره مشکلی ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcco0qo.2bqpe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما