دوشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۱
کد مطلب : 95498

احداث مسیر دسترسی به دریاچه نمک قم در اولویت است

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: احداث مسیر دسترسی به جاده نمک قم در اولویت بودجه سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.
احداث مسیر دسترسی به دریاچه نمک قم در اولویت است
احداث مسیر دسترسی به دریاچه نمک قم در اولویت است
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش صنعت، معدن و تجارت در سال‌های اخیر در سطح ملی به عنوان رتبه نخست دست پیدا کرد، گفت: در سال ۹۹ پس از اینکه توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام‌گذاری شد از ابتدای سال هدف‌گذاری‌هایی انجام شد که احیای واحدهای راکد، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه واحدهای موجود و در بخش معدن احیای واحدهای راکد مورد تأکید قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه پس از گذشت یکسال با هدف گذاری انجام شده، بیش از ۱۴۵ واحد جدید راه‌اندازی شد که سرمایه‌گذاری آن ۸۵۰ میلیارد تومان با اشتغال سه هزار و ۶۰ نفر به‌صورت مستقیم بوده است، افزود: در نظر داشتیم ۷۰ پروژه واحدهای موجود توسعه داشته باشند و درنهایت ۹۷ واحد موجود توسعه پیدا کردند که در این زمینه ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت و برای هزار و ۲۷۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی با اشاره به احیای ۳۰ واحد راکد در استان ادامه داد: در قالب کارگروه تسهیل و با مدیریت استاندار توانستیم بیش از ۳۵ واحد راکد را احیا کرده و به چرخه تولید رسیدند که بسیاری از این واحدها شاخص هستند.

سیجانی با تاکید بر اینکه استخراج و بهره‌برداری از فلزات فلزی مانند طلا، مس و عبور از اکتشافات صرف خاک‌های صنعتی برای ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر برای استان قم از اقدامات شاخص سال ۹۹ بود و پروانه‌های اکتشاف نیز در این خصوص از مراجع ذی صلاح گرفته‌شده است، گفت: بهره‌برداری و احداث مسیر دسترسی به دریاچه نمک قم ردیف بودجه ملی در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌شده است و تلاش می‌شود با احداث این جاده زمینه برای ایجاد تحول بزرگی در بخش معادن و اکتشافات این حوزه رقم بخورد.

وی با بیان اینکه حمایت از محصولات داخلی مورد تأکید قرار گرفته است و موضوعی که برای ما اهمیت داشت نهضت ساخت داخل است، افزود: تحریم را به عنوان فرصت برای خود قلمداد کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم با حمایت‌هایی که انجام می‌شود موانعی که در زمینهٔ تولید وجود دارد رفع کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر اینکه در استان قم ۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد وجود دارد که اولویت اصلی در سال جاری بهره‌برداری از پروژه‌ها با پشتیبانی‌های مالی ارزان‌قیمت بانک مرکزی و تأمین زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های خدمات رسان خواهد بود، ادامه داد: ۶ الی ۷ هزار اشتغال مستقیم برای صنعت استان در دستور کارخواهیم داشت و ۴۰ معدن راکد در قالب مزایده داریم که تلاش می‌کنیم ۲۰ معدن احیا شود و در اختیار معدن کاران برای تأمین مواد اولیه و ایجاد ارزش‌افزوده قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: سال گذشته بیش از ۷۷ هزار بازرسی و نظارت بر انبارها و مراکز تولیدی و عرضه عمده و خرده داشتیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceve8o.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما