شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : 95589

اعلام هشدار سطح نارنجی در قم به دلیل وزش باد شدید

قم نيوز : اداره کل هواشناسی قم با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی و افزایش سرعت وزش باد با سرعت بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در این استان، هشدار نارنجی اعلام کرد.
اعلام هشدار سطح نارنجی در قم به دلیل وزش باد شدید
اعلام هشدار سطح نارنجی در قم به دلیل وزش باد شدید
به گزارش قم نیوز در این اطلاعیه آمده است: در ساعات پایانی روز شنبه شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و همچنین وزش باد لحظه‌ای شدید موقت با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهیم بود.
 
در این اطلاعیه نسبت به احتمال بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، خیزش و توفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی، شکستن درختان فرسوده، کولاک برف در کوهستان‌های برفگیر هشدار داده شده است.
 
 این اطلاعیه برای جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، توصیه کرده است: ضمن تقویت سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره از فعالیت‌های کوهنوردی و پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها جلوگیری شود و برای حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
 
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل هواشناسی قم،‌ بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی پدیده مهم امروز وزش باد شدید و خیلی شدید در استان است که در برخی ساعات با گردوخاک همراه خواهد شد؛ امروز هوای خنک وارد نیمه شمالی کشور می‌شود و از فردا دمای هوا در استان کاهش می‌یابد؛ آسمان امروز کمی تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود.
 
سوم فروردین‌ماه نیز اداره کل هواشناسی قم با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی و افزایش سرعت وزش باد تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در این استان هشدار نارنجی اعلام کرد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcf1td1.w6dtcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما