قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: توزیع مرغ در قم از امروز تا ۸۰ تن افزایش یافت.
افزایش توزیع مرغ در قم تا ۸۰ تن در روز/ سهمیه ۵۰۰ تن مرغ منجمد وارد شد
افزایش توزیع مرغ در قم تا ۸۰ تن در روز/ سهمیه ۵۰۰ تن مرغ منجمد وارد شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به فعالیت‌های کارگروه تنظیم بازار در روزهای پایانی سال اظهار داشت: صمت به‌عنوان دبیر کارگروه تنظیم بازار استان در ایام پایانی سال در تأمین اقلامی مانند روغن و برنج و شکر و گوشت قرمز و سفید و میوه شب فعالیت دارد تا ازنظر موجودی کالا اطمینان خاطر داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: از نیمه دوم سال در این بحث ورود داشته‌ایم و حتی بیش از نیاز استان کالاهایی همچون شکر و روغن ذخیره‌شده و هم سهمیه تأمین می‌شود، البته در تأمین برنج مشکلی دیده نمی‌شود و یکی دو مورد کالای ملتهب مانند مرغ و گوشت قرمز با مشکلاتی همراه است.

وی تصریح کرد: این دو کالا به دو صورت ذخیره‌سازی و منجمد از قبل توسط جهاد کشاورزی و پشتیبانی دام تأمین‌شده و به بازار تزریق و بخشی به‌صورت مرغ گرم در بازار عرضه تأمین می‌شود.

سیجانی بیان کرد:روزانه 60 تن مرغ گرم تأمین می‌شود که از روز گذشته توزیع مرغ در قم از امروز تا 80 تن افزایش یافت.
وی عنوان کرد:در تنظیم بازار سه‌پایه اصلی تأمین و توزیع و نظارت وجود دارد، یک سری اقلام مشمول قیمت مصوب ملی و در سراسر کشور برابر است مانند شکر و روغن که دارای قیمت مشخص بوده و گوشت مرغ نیز باقیمت مصوب 24 هزار و 400 عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: قیمت میوه شب عید نیز تابع کارگروه استان‌هاست که با توجه به قیمت بازار باید 5 تا 10 درصد پایین‌تر قیمت‌گذاری شود، سایر کالاها نیز تابع نظام قیمت‌گذاری است که طبق مختصات و برند واحد تولیدکننده، قیمت‌گذاری می‌شود.

وی گفت:کالاهای اساسی دارای قیمت مصوب است و تأمین‌کننده و فروشنده ملزم به رعایت آن هستند، در تأمین کالا، به‌غیراز مرغ شرایط خوبی داریم.

سیجانی افزود:بعد از تأمین، گروهی که آن را به جامعه هدف می‌رسانند اصناف هستند که نقش مؤثری در تأمین کالای مردم از تولیدکننده به مصرف‌کننده دارند، کاسب‌های امینی داریم که شرایط را مراعات می‌کنند و سی و یکمین استان ازنظر تورم و ارزان‌ترین استان هستیم.

وی تصریح کرد: اصناف همراهی خوبی دارند و بسیاری از شهرهای هم‌جوار خرید خود را از قم انجام می‌دهند، اصناف علاوه بر توزیع نسبت به عملکرد نیز نقش نظارتی نیز دارند، همچنین حوزه معاونت بازرسی وزارت صمت بر بازار و انبارها و مراکز تولید و توزیع نظارت دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در مورد صفوف مرغ در قم بیان کرد: از ابتدای سال چندین مرحله در بازار مرغ به دلایلی شامل تأمین نهاده و توزیع و تولید و تغیر فصول دچار نوسان و التهاب بوده‌ایم و با مرغ منجمد توانستیم بازار را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: در اسفندماه به دلایلی همچون نیازی که به وجود آمد ازجمله ایام رجب و شعبان و در آستانه عید و شرایط خوب قم در کرونا، تقاضای مرغ چند برابر بالا رفت، به‌طوری‌که در مقاطعی با 40 تن مرغ گرم به بازار، نیاز تأمین می‌شد و حتی مرغ برای فردای همان روز در مرغ فروشی‌ها باقی می‌ماند.

سیجانی اظهار داشت: در این مدت با 60 تن و حتی با 80 تن به توزیع مرغ پرداختیم و در کنارش 20 تا 30 تن مرغ منجمد نیز اضافه می‌کنیم، سرانه مصرف هر نفر 30 کیلو در سال و روزانه 110 تن است و داریم در این چند روز خود را به سرانه 110 تن می‌رسانیم.

  خرید بیش از نیاز و حضور خریداران از استان‌های هم‌جوار سبب شکل‌گیری صفوف مرغ شده است  
وی بیان کرد: به نظر می‌رسد خرید بیش از نیاز شهروندان و حضور خریداران از استان‌های هم‌جوار موجب افزایش تقاضا و شکل‌گیری صفوف مرغ شده است، در قم تفاوت با استان‌های هم‌جوار داریم و در این استان‌ها حساسیتی نسبت به قیمت وجود ندارد و گاهی مرغ تا 27 هزار تومان عرضه می‌شود و صفی برای مرغ ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: سعی شد قیمت مصوب در قم موردتوجه قرار بگیرد و تک‌نرخی باشد یعنی قیمت دوم نداشته باشیم، بنابراین تقاضا موجود است و سعی می‌کنیم هرچقدر نیاز و مصرف مردم است، جوابگو باشیم و علاوه بر تولید استان از طریق استان‌های دیگر نیز مرغ گرم تزریق کنیم.

وی گفت: علاوه بر 200 تن مرغ منجمد در دو هفته اخیر که به بازار عرضه‌شده در حدود 500 تن سهمیه تقاضا کرده‌ایم که وارد قم شد و هر میزان موردتقاضا باشد به دست مردم می‌رسانیم، در این روزهای پایانی سال عطش بازار می‌خوابد و حتی در اوایل فروردین با مازاد مرغ مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcb50b9.rhbsgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما