يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 95739

۲۵۸ مورد کرونا مثبت خانوادگی درقم مشخص شد

قم نيوز : معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با صدور اطلاعیه ای آورده است: با ادامه فعالیت تیم‌های مراقبتی و رهگیری موارد مثبت در ایام نوروز تعداد پنج هزار و ۲۸ مورد آزمایش تشخیص سریع کرونا از خانواده و اطرافیان در تماس موارد مثبت کرونا صورت گرفت که منجر به تشخیص تعداد ۲۵۸ مورد جدید کرونا شد.
۲۵۸ مورد کرونا مثبت خانوادگی درقم مشخص شد
۲۵۸ مورد کرونا مثبت خانوادگی درقم مشخص شد
به گزارش قم نیوز در این اطلاعیه آمده است: در این مدت تعداد سه هزار و ۳۸۱ تَن دارای علائم مشکوک به مراکز درمان سرپایی کرونا مراجعه نموده و از خدمات رایگان از جمله ویزیت توسط پزشک و انجام آزمایش pcr استفاده نموده‌اند.

اطلاعیه ادامه یافته است: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان سیزدهم نوروز تعداد یکهزار و ۳۴ مورد آزمایش pcr در آزمایشگاه مولکولی مسجد جامع انجام و نتایج آن در اختیار تیم‌های مراقبتی مراکز جهت رهگیری موارد مثبت قرار داده شده‌است.

اطلاعیه حاکی است: با اجرای این فعالیت توسط تیم‌های مرکز بهداشت در قالب طرح شهید سلیمانی از ابتدای آذرماه سال گذشته، با تشخیص زودهنگام بیماری در افراد با یا بدون علامت و قرنطینه خانگی و درمان به موقع بیماری،  قم موفق شد نخستین استانی باشد که به رنگ آبی کرونایی درآید و به مدت طولانی در شرایط آبی کرونایی باقی بماند که متاسفانه با ایجاد تجمع‌ها وکاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناسبت‌های پیش از نوروز ۱۴۰۰ به شرایط زرد کرونایی تبدیل و در روز گذشته یعنی ۱۳ فروردین به شرایط نارنجی تبدیل شد.

اطلاعیه در پایان می افزاید: امید است با التزام بیشتر همشهریان گرامی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، عدم ایجاد و حضور در تجمع‌ها و استفاده از ماسک، در آستانه ماه رمضان بتوانیم بار دیگر از شرایط کنونی خارج و به وضعیت بهتری برسیم. 

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccomqo.2bqp18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما