دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 95759

محله اسماعیل آباد زیبنده شهر قم نیست

قم نيوز : مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: وضعیت محله اسماعیل آباد، زیبنده شهر قم نیست و ساماندهی آن بر اساس منابع موجود یک ضرورت است.
محله اسماعیل آباد زیبنده شهر قم نیست
محله اسماعیل آباد زیبنده شهر قم نیست
به گزارش قم نیوز حسن صبوری در نشست عصر امروز معاون وزیر راه و شهرسازی با استاندار قم با اشاره به نابسامانی و نابهنجاری محله اسماعیل آباد قم، إحیای آن را امری لازم عنوان کرد و بیان کرد: البته مدتی قبل یک مرحله از این ساماندهی آغاز شد که این امر اعتراض برخی ساکنان منطقه را به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: محله اسماعیل آباد در منطقه 5 شهرداری قم و جنب ریل راه آهن واقع است که حدود 30 تا 40 سال قبل توسط برخی مهاجران و به شکل غیرقانونی تصرف شده و آخرین برآوردها نشان می دهد که ۹۰۲ نفر جمعیت شامل ۱۷۹ خانوار و ۱۱۱ قطعه ساختمانی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ۲۲ درصد ساکنان این محله را ایرانی و ۷۷ درصد را اتباع خارجی عمدتا از افغانستان اعلام کرد و یادآور شد: آمارگیری این محله بیانگر آن است که ۲۱ درصد ساکنان دارای شغل و ۶۹ درصد آنان فاقد فعالیت هستند، ضمن آن که ۶۳ درصد ساکنان نیز دارای سواد هستند.

صبوری ادامه داد: ۱۱۱ قطعه ساختمانی و ۹ معبر خاکی در این محله وجود دارد، ضمن آن که محله اسماعیل آباد تنها دو واحد تجاری شامل یک نانوایی و یک سوپرمارکتی دارد.

وی درباره وضعیت آب، برق و گاز محله نیز گفت: برخی از ساکنان دارای آب و برق غیرمجاز هستند، ضمن آن که این محله از گاز شهری بهره مند نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه وضعیت این محله بویژه در مسیر زائران مسجد مقدس جمکران، چهره خوشایندی ندارد تصریح کرد: ساخت برخی از قطعات مسکونی با استفاده از مصالح بازیافتی، تراکم نامناسب جمعیت، برخی آسیب های اجتماعی و همچنین بحران بهداشت و درمان بویژه با توجه به جمع آوری پسماند و رهاسازی فاضلاب در محله و همچنین وجود کارخانجات لاستیک و چسب در اطراف آن، وضعیت نامناسب و نابهنجاری را ایجاد کرده که امید است با همت همه دستگاه های اجرایی مسؤول در این موضوع و البته همراهی شرکت بازآفرینی شهری ایران، ساماندهی این محله از قم هرچه سریع تر مورد دقت نظر قرار گیرد و به سرانجام برسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceof8o.jh8nni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما