قم نيوز : استاد حوزه علمیه گفت: چرا باید مومنین هزینه بی‌دینی برخی افرادی که به ترکیه رفتند را بپردازند، راه کربلا را بستند ولی راه ترکیه و کشورهایی که فسق و فجور در آن انجام می‌شود را باز گذاشتند که این موضوع قابل قبول نیست.
چرا مؤمنین باید هزینه بی‌دینی برخی افراد را بپردازند
چرا مؤمنین باید هزینه بی‌دینی برخی افراد را بپردازند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه جمعه در مراسم یادواره شهیدان مالامیری، لطفی نیاسر و گل محمدی که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت:  امام محمدباقر(ع) فرمودند که اگر ائمه(ع) به قرب الهی رسیدند به خاطر اطاعات از خداوند است.

وی افزود: اگر کسی رفعت مقام پیداکرده و به درجات بالا می رسد این موضوع به وسیله اطاعت و عبادت و بندگی خدا است، خداوند تبارک‌وتعالی نعمت‌های زیادی به ما داده است که نعمت حیات و جوانی و سلامتی از این جمله است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید استفاده حداکثری از نعمت‌های خداوند ببرد، بیان کرد:  قبل از اینکه نعمت سلامتی را از دست بدهیم باید قدر سلامتی را بدانیم، پیش از مرگ قدر دنیا را بدانیم و قبل اینکه پیر شویم قدر جوانی را بدانیم.

 نعمت‌های خداوند باید ما را در مسیر رضای الهی قرار دهد 
مومنی گفت: نعمت‌های خداوند باید ما را در مسیر رضای الهی قرار دهد ولی افرادی که فقط تعلق به دنیادارند این سرمایه و فرصت‌ها برای آنها تهدید است و براین اساس خداوند نعمت‌هایی برای ما قرار داده و راه استفاده از آن را قرار داده است.

وی افزود: آیات قرآن و روایات و سیره و سنت اهل بیت(ع) به ما یاد می‌دهد که از این سرمایه‌ها در چه جهتی و چگونه استفاده کنیم و این فرصت‌های حداکثری از نعمت هارا داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه هرکدام از این شهدای عزیز دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد بودند که قابل توجه است، افزود:ش شهید گل محمدی در زمان بازنشستگی بود و باید از این دوران لذت می‌برد، شهید مالامیری درراه مقابله با داعش به شهادت رسید و هنگام شهادت دو فرزند خردسال داشت و اولین شهید روحانی مدافع حرم است، شهید لطفی نیاسر افتخار می‌کرد که به مقابله با اسرائیل می‌پردازد و در این مسیر به مقام شهادت نائل شد.

مومنی گفت: خداوند به ما سرمایه داده است و باید از آن‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم، همه شهدا لحظه شهادت دارای نکات بودند که باید سیره آنها را ادامه بدهیم، شهید گل محمدی آرام و قرار نداشت و رزمندگانی که با وی ارتباط داشتند می‌گفتند دنیا برای وی کوچک بود.

 وی افزود: برخی از انسان‌ها باید با شهادت از دنیا بروند چون حیف است که در حالت عادی از دنیا بروند، شهدا در زمینه مجاهدت با نفس که جهاد اکبر بود پیروز شدند و در جهاد اصغر که حضور در جبهه و جهاد کبیر نمره قبولی گرفتند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بیان کرد: مؤمنین افرادی هستند که به خدا و رسول خدا ایمان‌دارند، مؤمنین حقیقی به خدا و پیامبر(ص) ایمان آورده و جان و مال خود را فدا کرده و شک و تردید در آن‌ها راه ندارد.

مومنی گفت: چرا باید مومنین هزینه بی‌دینی افرادی که به ترکیه رفتند را بپردازند، راه کربلا را بستند ولی راه ترکیه و کشورهایی که فسق و فجور در آن انجام می‌شود را باز گذاشتند که این موضوع قابل قبول نیست.

 راه برون‌رفت از مشکلات حرکت در مسیر ولایت است 
وی تبعیت از ولایت را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: راه برون‌رفت از مشکلات حرکت در مسیر ولایت است، دشمنان "ولایت" را مورد هدف قرار داده اند که رسالت مهمی در این زمینه بر عهده‌داریم و باید همواره در مسیر حمایت از ولایت گام برداریم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdci3va3.t1awv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما