دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : 95925

پیشرفت مترو قم بستگی به تملک ها و تزریق منابع مالی دارد

قم نيوز : مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی مؤسسه حراء قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با ابراز امیدواری از تداوم سرعت در روند اجرایی فاز نخست خط یک مترو قم گفت: سرعت این پروژه به تملک ها و تزریق منابع مالی بستگی دارد.
پیشرفت مترو قم بستگی به تملک ها و تزریق منابع مالی دارد
پیشرفت مترو قم بستگی به تملک ها و تزریق منابع مالی دارد
به گزارش قم نیوز اسدالله حاجی زمانی در گفت و گو با خبرنگاران حاضر در برنامه بازدید از پروژه قطار شهری قم با بیان این که خوشبختانه روند این پروژه در سال ۱۳۹۹ روند مناسبی بوده است اظهار کرد: امیدواریم با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه پروژه قطار شهری قم در سال گذشته، این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که تداوم این روند بویژه با تزریق مستقیم منابع نقدی به گرم و برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو قم در پایان خرداد ماه سال جاری بینجامد.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی مؤسسه حراء قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپس درباره اظهارنظر استاندار قم در ضرورت کار دو و یا حتی سه شیفت در پروژه قطار شهری قم خاطرنشان کرد: چنان چه به این امر نیاز باشد، آن را اجرایی می کنیم، ضمن آن که تقاضای فعلی این است که برای تحقق بهره برداری از فاز نخست خط یک مترو قم بر اساس زمان بندی پایان خرداد ماه، به تزریق مستقیم منابع نقدی نیاز داریم که امید است با عنایت مسؤولان استان انجام شود.

حاجی زمانی فاز نخست خط یک مترو قم را شامل ۶ کیلومتر ریل گذاری و همچنین افتتاح دو ایستگاه دانست و اذعان کرد: باید گفت روند تملک ها و منابع مالی است که سرعت پروژه را تعیین می کند، البته همان گونه که گفته شد این پروژه در سال گذشته روند خوبی را طی کرد و امید است این روند در سال جاری هم تداوم داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در قم درباره اعتبار لازم برای تجهیزات فاز نخست خط یک مترو قم گفت: این فاز به ۱۵۰ میلیارد تومان جهت تأمین تجهیزات نیاز دارد، البته قراردادهای مربوط به تجهیزات مترو قم به صورت یکپارچه منعقد می شود.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی مؤسسه حراء قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در ادامه یادآور شد: امیدواریم با تأکید مسؤولان استان و شهر مقدس قم، بحث املاک و همچنین تزریق مستقیم منابع مالی به این پروژه تسریع شود تا بتوانیم بر اساس زمان بندی مطرح شده، فاز نخست خط یک مترو قم را تا پایان خرداد ماه به مرحله گرم و برق دار شدن برسانیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcjiheh.uqei8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما