سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : 96334

تصویر شهدا بر کوچه های قم نقش می بندد

قم نيوز : رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم از آغاز طرح نصب تابلوهای منقّش به تصاویر شهدا بر کوچه های شهر خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم که این طرح به مطالبه ای عمومی تبدیل و با الگوگیری از قم در سراسر کشور اجرا شود.
تصویر شهدا بر کوچه های قم نقش می بندد
تصویر شهدا بر کوچه های قم نقش می بندد
تصویر شهدا بر کوچه های قم نقش می بندد
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم از آغاز طرح نصب تابلوهای منقّش به تصاویر شهدا بر کوچه های شهر خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم که این طرح به مطالبه ای عمومی تبدیل و با الگوگیری از قم در سراسر کشور اجرا شود.

تصویر شهدا بر کوچه های قم نقش می بندد
به گزارش قم نیوز سید مجتبی سبحانی ثابت امروز و در جمع خبرنگاران با اشاره به این که حدود ۲ هزار کوچه در قم به نام شهدا مزیّن است بیان کرد: از حدود دو سال پیش، طرحی در مدیریت شهری برای منقّش شدن تابلو معابر شهری به تمثال شهدا مطرح شد که این طرح در هفته جاری اجرایی می شود.

وی افزود: در این طرح، تابلو کوچه هایی که به نام شهدای گرانقدر استان نامگذاری شده است، به تصاویر این شهدا و همچنین اطلاعات دیگری مانند محل شهادت، تاریخ شهادت و سنّ شهید مزیّن می شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم در عین حال خاطر نشان کرد: این طرح با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انجام می شود و قرار است در روز پنجشنبه هفته جاری یعنی نهم اردیبهشت ماه، مراسم رونمایی از تابلوهای جدید در جوار گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) شهر قم برگزار شود.

وی اضافه کرد: البته یکی دیگر از ویژگی های تابلوهای جدید آن است که کدهای QR نیز بر روی این تابلوها و برای معرفی بیشتر شهدا نصب خواهد شد.

سبحانی ثابت با ابراز امیدواری به اینکه اجرای این طرح در شهر مقدس قم به یک مطالبه عمومی در سطح کشور تبدیل شود اذعان کرد: البته در کنار مزّین شدن تابلو کوچه ها به تمثال شهدا، سند افتخار نامگذاری آن کوچه نیز با عنوان «کوچه های آسمانی» به خانواده هر شهید تقدیم خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح برای تابلو کوچه هایی اجرایی می شود که یک یا دو شهید را تقدیم کشور کرده اند، ضمن آن که در فاز بعدی این طرح مقرر شده است تا برای کوچه های با بیش از دو شهید، تابلویی با عنوان «بیت الشهید» در کنار درب منازل خانواده شهدا نصب شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم همچنین گفت: این طرح در ادامه خود به تابلوهای با نام شهید مربوط به میادین، خیابان ها و بلوارهای شهری خواهد رسید و در این تابلوها نیز تغییراتی صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره این که چه طرحی برای نامگذاری سایر معابر شهری به نام شهدا وجود دارد پاسخ گفت: استان قم حدود ۶ هزار شهید را تقدیم کرده است، اما کوچه های نامگذاری شده به نام شهدا حداکثر ۲ هزار مورد است، بنابراین پیشنهاد مدیریت شهری آن است که مساجد و یا پایگاه های بسیج در هر محله، شهدای محله خود را که کوچه ای به نام آنان نامگذاری نشده است شناسایی و  آن را برای طی مراحل بعدی به کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر معرفی کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceex8o.jh8pxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما