پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : 96396

نیاز ۲۰ میلیارد تومانی برای آزادی ۱۷۲ زندانی جرائم غیرعمد در قم

قم نيوز : مدیر کل زندان‌های استان قم با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۲ زندانی جرائم غیر عمد به آغوش خانواده بازگشته‌اند، گفت: نیاز ۲۰ میلیارد تومانی برای آزادی ۱۷۲ زندانی جرائم غیرعمد در قم داریم.
نیاز ۲۰ میلیارد تومانی برای آزادی ۱۷۲ زندانی جرائم غیرعمد در قم
نیاز ۲۰ میلیارد تومانی برای آزادی ۱۷۲ زندانی جرائم غیرعمد در قم
به گزارش قم نیوز علی اصغر رنجبر بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به سند قضایی زندانیان، این افراد در ماه مبارک رمضان از مرخصی بهره‌مند می‌شوند، گفت: تعداد زیادی از زندانیانی که تامین مناسب داشتند و دارای جرائم خاص نبودند، در حال حاضر در مرخصی به سر می‌برند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قم با اشاره به اینکه کمک به کاهش جمعیت کیفری یکی از اهداف دستگاه و مسئولان قضایی در کشور و استان است، افزود: با توجه به اینکه برخی از افرادی که در زندان‌ها به سر می‌برند سرپرست خانوار هستند که اعطای مرخصی به آنها در این ماه در ابعاد توانمندسازی و افزایش قدرت اقتصادی خانواده آنها و کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد.

وی با تاکید بر طرح «۳۰ روز، ۳۰ خانواده، ۳۰ زندانی» که با پیشنهاد یکی از همکاران در استان قم بررسی و اجرایی شد، ادامه داد: هدف از برگزاری این طرح که در قم برای اولین بار انجام می‌شود آشنا شدن و در جریان قرار گرفتن مدیران استان با افراد مختلف زندانی بود تا به این موضوع پی ببرند که این گونه افراد دارای چه مشکلاتی در چه زمینه‌هایی هستند.

رنجبر با بیان اینکه در سال گذشته، ۱۷۲ زندانی جرائم غیر عمد که بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان بدهی داشتند، با کمک شهروندان نوع دوست و خیرین آزاد شدند، گفت: در این راستا ما ۵ میلیارد تومان از بدهی ۱۶ میلیاردی سال ۹۹ را از شکات تخفیف گرفتیم، پنج میلیارد نیز تسهیلات به افراد داده شد، و تنها با ۵ میلیارد تومان افراد را به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگردانیم.

مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قم با اشاره به اینکه در استان قم خوشبختانه زندانی مهریه نداریم، افزود: در سال جاری هم نیاز به کمک خیرین با مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای آزادی ۱۷۲ زندانی جرائم غیر عمد داریم که با حضور افراد مختلف به مرکز خیرین، از شهروندان و خیرین کمک های مردمی جمع‌آوری می‌شود و در راستای آزادسازی زندانیان به کار گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری به دلیل شیوع کرونا، مراسم گلریزان حضوری برای آزادسازی زندانیان برگزار نمی‌شود، ادامه داد: شهروندان و خیرین با استفاده از روش‌های غیر حضوری و الکترونیکی می‌توانند از طریق شماره حساب ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹ بانک ملی، شماره حساب ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳ بانک تجارت، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۲۵۶۰۶۶ مرکز نیکوکاری کمک‌های خود را برای آزادسازی زندانیان غیرعمد اهدا کنند.

رنجبر در پایان از همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم در راستای حرفه آموزی و توانمندسازی زندانیان خبر داد و گفت: در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است که زندانی و خانواده آنها را در زمینه‌های مختلف توانمند می‌کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcce1qo.2bqeo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما