شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 96424

سایه خطر از۱۵۰ آب‌نمای شهر قم کم شد

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از بهسازی کامل و ایمن‌سازی۱۵۰ آب‌نمای شهری خبر داد.
سایه خطر از۱۵۰ آب‌نمای شهر قم کم شد
سایه خطر از۱۵۰ آب‌نمای شهر قم کم شد
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان این که در اواخر سال ۹۴ طبق بررسی به‌عمل‌آمده بیش از ۱۶۰ آب‌نما در سطح بوستان‌ها و میادین وجود داشت که وضعیت ناایمنی داشتند، اظهار کرد: طبق بررسی صورت گرفته متأسفانه بیشتر آن‌ها به‌صورت پمپ شناور بود که با توجه به رعایت نشدن  استاندارد‌های مربوطه از ایمنی لازم برخوردار نبودند.

او با تأکید بر این که در اواخر سال ۹۴ بیش از ۱۳۰ آب‌نما به جهت پیشگیری از برق‌گرفتگی و حوادث مربوطه و یا بعضاً به دلیل مشکلات فنی خاموش و غیرفعال شده اند و تنها ۳۰ آب‌نما در کل شهر فعال بود، تصریح کرد: مدیران شهری احداث هرگونه آب‌نمای جدید را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده و مقرر شد طی یک پروژه آب‌نما‌های موجود اصلاح، ایمن‌سازی، بهسازی و راه‌اندازی شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان این که با تلاش و همتی که طی این سال‌ها صورت گرفت بیش از ۱۵۰ آب‌نما به‌صورت کامل بهسازی، ایمن‌سازی و راه‌اندازی شده است، افزود: قطعاً راه‌اندازی این آب‌نما‌ها سبب ایجاد نشاط و طراوت در سطح بوستان‌ها و میادین شهر می شود و کمتر از ۱۰ آب‌نمای باقیمانده نیز در نیمه اول سال ۱۴۰۰ تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

او  با بیان این که به موازات راه‌اندازی آب‌نما‌ها خوشبختانه نورپردازی ایمن آن‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ آب‌نما نورپردازی شده که از نظر بصری زیبایی آب‌نما را دوچندان کرده است.

جوادیان گفت: با توجه به راه‌اندازی مجدد تمام  آب‌نما‌های موجود از سال ۱۴۰۰، پیگیری احداث و راه‌اندازی آب‌نما‌های جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت و با توجه به تحقیقات و طراحی صورت گرفته احداث یک آب‌نمای خشک، تصادفی و موزیکال به‌صورت پایلوت و با مساحتی حدود ۴۰۰ مترمربع به‌زودی در منطقه ۳ کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdceee8o.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما