سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 96519
معاون استاندار قم:

تنها ۵ درصد کاندیدای انتخابات شورا در قم، رد صلاحیت شده اند

قم نيوز : معاون استاندار قم با بیان اینکه برخی استانها با رد صلاحیت متعدد نامزدها، حدنصاب انتخابات را از دست دادند، گفت: در استان قم تنها ۵ درصد ثبت نام کنندگان انتخابات در شورا رد صلاحیت شدند.
تنها ۵ درصد کاندیدای انتخابات شورا در قم، رد صلاحیت شده اند
تنها ۵ درصد کاندیدای انتخابات شورا در قم، رد صلاحیت شده اند
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور ظهر دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان قم در استانداری با بیان اینکه تعامل خوبی بین بخش‌های مختلف در استان در عرصه آمادگی و برگزاری انتخابات وجود دارد که شایسته تقدیر است و در انتخابات شورای شهر اسلامی ۴۹۰ نفر نامزد انتخاباتی داشتیم، گفت: ۱۵ نفر از نامزدها انصراف دادند و در بررسی صلاحیت، هیئت اجرایی انتخابات ۲۵ تن و هیئت نظارت نیز ۱۴ تن را رد صلاحیت کرده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی با اشاره به اینکه برخی استان‌ها با مشکل رد صلاحیت نامزدها مواجه شده‌اند تا جایی که حد نصاب انتخابات را از دست داده‌اند، افزود: بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی در استان قم انجام شد و الحمدلله مشکلی در روند و تعداد افراد احراز صلاحیت نشده وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در استان قم تنها پنج درصد از ثبت نام کنندگان شرکت در انتخابات از مجاری ۴ گانه رد صلاحیت شدند و استان قم از لحاظ تکثر و تنوع در زمینه رقابت و رعایت قانون در بررسی صلاحیت‌ها وضعیت بسیار مطلوبی دارد، ادامه داد: تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه اعلام رد شدن به کاندیداها ابلاغ و آنها چهار روز فرصت داشتند به هیئت نظارت استان اعلام کنند و هیئت نظارت نیز برای اعلام نظر قطعی ۱۰ روز فرصت دارد.

سلیمان پور با بیان اینکه همه شعب اخذ رأی از نظر شرایط بهداشتی کاملاً تضمین شده‌اند و ستاد انتخابات کشور ۴۵۰ میلیون تومان برای تهیه اقلام بهداشتی شعب اخذ رأی استان قم اختصاص داده است، گفت: ۱۰ درصد شعب اخذ را افزایش پیدا کرده است و اپلیکیشنی نیز طراحی شده که به مردم اعلام کند که کدام شعب خلوت است تا مردم به آن مراجع کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در زمینه نقد نا کارآمدی دستاوردها، نامید کردن مردم، بی تأثیر نشان دادن رأی مردم و … فعالیت می‌کنند و می‌بینند که مردم هنوز علاقه مند و وفادار به نظام هستند، افزود: یکی دیگر از تلاش‌های دشمن ایجاد ترس از کرونا است که باید اطمینان بخشی به مردم داده شود که برای تأمین استانداردهای بهداشتی در شعب اخذ رأی همه تلاشمان را می‌کنیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjhieh.uqemvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما