قم نيوز : طرح پایش و اندازه گیری نرخ کیفیت کالا‌ در ۱۱ کلانشهر کشور از جمله قم در حال اجرا است.
اجرای طرح پایش و اندازه گیری نرخ کیفیت کالا در قم
اجرای طرح پایش و اندازه گیری نرخ کیفیت کالا در قم
به گزارش قم نیوز روحانی، مدیر عامل انجمن کنترل کیفیت استان قم اظهار کرد: به منظور تحقق بند ۱۸ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اجرای طرح پایش و اندازه گیری نرخ کیفیت کالا‌ها در ۱۱ کلانشهر پرجمعیت کشور از جمله قم از دوم اسفند ۹۹ آغاز شده است.

او افزود: براساس بند ۱۸ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران، سازمان ملی استاندارد ایران مکلف است نسبت به اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره‌گیری از معیار‌ها و شاخص‌های معتبر و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی‌ها به مراجع ذی‌ربط و جامعه اقدام نماید.

روحانی ادامه داد: در این طرح با مطالعه مدل‌های مختلف، سنجش نرخ کیفیت کالا‌ها و خدمات در مدت سه سال مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

او اضافه کرد: پس از بررسی نتایج حاصل از طرح پایلوت و با صرف یک سال مطالعه مدل‌های بین المللی پایش کیفیت کالا، مدل ملی پایش و اندازه گیری نرخ کیفیت کالا‌ها تدوین و جهت اجرا در ۱۱ کلانشهر پرجمعیت کشور در سال ۱۳۹۹ برنامه ریزی شد.

مدیر عامل انجمن کنترل کیفیت استان قم بیان کرد: سامانه ۱۵۱۷ آماده دریافت شکایات و عدم کیفیت و استاندارد کالا از سوی مصرف کنندگان است.

روحانی عنوان کرد: این طرح در مراکز استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، البرز، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، خوزستان، قم، کرمانشاه و گیلان به اجرا درآمده است و امید می‌رود در آینده اعتبارات لازم برای اجرای این طرح در مراکز استان‌ها تامین شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcam0no.49niy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما