قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم خطاب به سران کشورهای عربستان سعودی، ترکیه و قطر، گفت: به جای این همه اعزام سرباز به سوریه که نتیجه‌ای ندارد از مسلمانان میانمار دفاع کنید.
آیت‌الله مکارم شیرازی: سران عرب به جای اعزام سرباز به سوریه از مظلومان میانمار دفاع کنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با تبریک میلاد امام هادی(ع) و عید سعید غدیر گفت: امیدواریم که در سایه عنایات امام هادی و سایر معصومان بتوانیم به وظایف سنگینی که در این عصر و زمان در برابر اسلام و مسلمانان داریم عمل کنیم.

وی با قرائت حدیثی از امام هادی(ع) اظهار کرد: کسی که در برابر مصیبت صبر کند فقط یک مصیبت دارد و کسی که در برابر مصیبت بی‌تابی کند دو مصیبت خواهد داشت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دنیا همیشه با مشکلات و مسائل مختلف آمیخته است، اضافه کرد: گاهی افراد با مشکلات مالی روبه‌رو شده، گاهی با مصیبت جانی روبه‌رو شده و گاهی نیز برای آنها مصیبت‌های آبرویی پیش می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه انسان در برابر مصایب باید صبر داشته باشد، گفت: اگر انسان در برابر مصیبت صبر کند اجر نصیب او می‌شود و اگر انسان در برابر مصیبت عجز کند، اجر او از بین می‌رود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه همه افراد با مشکل روبه‌رو هستند ولی در برابر مشکلات باید ایستادگی کرد، افزود: انسان در حال صبر می‌تواند راه حل پیدا کند ولی در حال عجز راه حل‌ها گم می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اوضاع کشور میانمار و کشتار مردم این کشور، خاطرنشان کرد: مسلمان میانمار گرفتار مصیبت عجیبی شده‌اند و جمعیت بودایی متعصب، نادان، جاهل و بت‌پرست به جان مسلمانان افتاده‌اند و خانه‌هایشان را آتش زده و به کشتار آنها می‌پردازند.

این مرجع تقلید یادآور شد: در چنین شرایطی از همه بدتر سکوت جامعه اسلامی و سکوت جامعه بین‌المللی در برابر این جنایات است.

وی گفت: چرا جهان اسلام در برابر این جنایات فریاد نمی‌کشد؟ چرا سازمان کنفرانس اسلامی در این خصوص تشکیل جلسه نمی‌دهد؟

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: چرا اتحاد کشورهای عربی جلسه تشکیل نداده و فکری نمی‌کنند؟ چطور بلد هستند به سوریه لشکرکشی کرده و به جایی هم نرسند. به جای این همه اعزام سرباز و خرجی که در سوریه کردند و نتیجه‌ای نگرفتند به یاری مسلمانان میانمار بیایند.

وی با بیان اینکه بودایی‌ها هم نسل‌کشی را از وهابی‌ها یاد گرفته‌اند، تاکید کرد: چرا مجامع بین‌المللی خاموش هستند؟ اگر یک نفر از خودشان جراحت بردارد دادشان بلند می‌شود ولی این همه خانه‌های مسلمانان میانمار را آتش زده و آنها را به خاک و خون می‌کشند ولی صدای کسی بلند نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: برخی کشورهای اسلامی اعم از عربستان سعودی، قطر و ترکیه دست در دست آمریکا و اسرائیل به فکر ویران کردن سوریه هستند.

وی گفت: آنها از خارج آمده، کشور سوریه را ویران کرده، مردم را به خاک و خون کشیده و آن وقت می‌خواهند بر این مردم حکومت کنند و مردم سوریه هم حکومت اینها را بپذیرند.

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به سران این سه کشور تاکید کرد: به جای این کارها به فکر صلح و ثبات باشید، خواسته مردم را اساس و معیار قرار دهید و به فکر مسلمانان مظلوم میانمار باشید.

وی یادآور شد: امیدوارم خداوند عقل و ذکاوتی به ایشان بدهد تا به جای اینکه به جان مسلمانان بیافتند به فکر دفاع از مسلمانان دنیا باشند.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdca.0nok49ni05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما