?>?> معرفت مهم‌ترین عامل رسیدن آیت‌الله بهجت به مقامات عالی است | قم نیوز
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 96877

"معرفت" مهم‌ترین عامل رسیدن آیت‌الله بهجت به مقامات عالی است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه گفت: محبت، شوق و اشتیاق و ارادت به آیت‌الله بهجت در جامعه زیاد است، با یک دقیقه کلیپ نمی‌توان آیت‌الله بهجت را شناخت و باید به این نکته رسید این عالم ربانی چگونه به این درجه رسید که مهم‌ترین آن "معرفت" است.
"معرفت" مهم‌ترین عامل رسیدن آیت‌الله بهجت به مقامات عالی است
"معرفت" مهم‌ترین عامل رسیدن آیت‌الله بهجت به مقامات عالی است
به گزارش قم ینوز حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی شامگاه دوشنبه در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت که در مسجد فاطمیه برگزار شد،اظهار داشت: معرفت به دین بسیار مهم است، امام کاظم(ع) به شخصی فرمود تو همه‌چیز داری ولی فاقد معرفت هستی و آن شخص گفت برای رسیدن به معرفت چه‌کار کنم امام(ع) فرمودند حرکت در مکتب اهل‌بیت(ع) را مورد تأکید قرارداد.

وی افزود: امام موسی کاظم(ع) داستان غدیر و جانشینی امیرالمؤمنین(ع) را به وی بیان کردند و همچنین معجزه‌ای به ایشان نشان دادند و درنهایت آن شخص از بهترین شاگردان امام موسی کاظم(ع) شدند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امروز در دنیا جنایات زیادی داعشی و وهابی‌ها انجام می‌دهند و صدها خونی از دختران مظلوم افغانستانی در مدرسه سیدالشهدا(ع) به زمین ریختند و باافتخار می‌گویند تا ریشه لشکر فاطمیون را از بین نبریم دست برنمی‌داریم که دلیل آن فهم نادرست آن‌ها از دین است.

حسینی قمی عنوان کرد: محبت، شوق و اشتیاق و ارادت به شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله بهجت در جامعه زیاد است، با یک  دقیقه کلیپ نمی‌توان آیت‌الله بهجت را شناخت و باید به این نکته رسید این عالم ربانی چگونه به این درجه رسید که مهم‌ترین آن "معرفت" است.

وی ادامه داد: امروز متأسفانه راهزن در این مسیر زیاد است و افرادی در کمین جوانان نشسته‌اند، ظلمات است و باید از خطر گمراهی ترسید، شخصی محضر امام صادق(ع) رسید و از عبادات شخصی تعریف کرد و امام (ع) فرمود فهم و درک و معرفت وی چگونه است و آن شخص گفت نمی‌دانم و امام صادق(ع) به داستان عابد بنی‌اسرائیل اشاره کردند که فقط عبادت می‌کرد و بدون معرفت بود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه "درک و فهم دین" بسیار مهم است گفت: در قدم دوم دوری از گناه باید مورد تأکید است، در مناجات پروردگار به حضرت موسی گفته شد هیچ راهی برای تقریب و سیرو سلوک همچون دوری از گناه نیست.

حسینی قمی تصریح کرد: دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت است که بهترین صحبت این است که این بزرگان چه مسیر و راهی را رفته‌اند و متأسفانه گاهی راه را اشتباه می‌گیریم، متأسفانه برخی افراد واجبات و معرفت را فراموش می‌کنند.

 "معرفت و دوری از گناه" در زندگی مورد تأکید باشد 

وی عنوان کرد: اهل‌بیت(ع) تأکید کردند که معرفت و دوری از گناه در زندگی باید موردتوجه باشد، برخی افراد نسبت به مستحبات و مکروهات مقید هستند ولی نسبت به واجبات غافل می‌شوند درصورتی‌که ابتدا باید واجبات و محرمات را موردتوجه قرار دهیم، برخی افراد حرام خدا را به‌راحتی انجام می‌دهند و نسبت به مکروهات احتیاط می‌کنند که این موضوع اشتباه است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: با توجه به فضای مجازی فرصت‌های ما کمتر شده است ولی چه ضرورتی دارد در طول شبانه‌روز این‌همه اطلاعات مختلف داشته باشیم و چه زمانی فرصت برای رسیدگی به امورات دیگر باقی می‌ماند.

حسینی قمی افزود: یکی از اساتید حوزه را برای درس اخلاق به یکی از مدارس علمیه دعوت کردند و در آن جلسه حضور پیدا کردم و محور صحبت‌های ایشان این بود که احترام به پدر و مادر و خدمت به خلق مورد تأکید باشد، یک عالم دین نمی‌تواند فقط سرش در کتاب و نماز شب باشد ولی از جامعه‌اش بی‌خبر باشد.

 به دست آوردن فضائل اخلاقی بدون دوری از رذائل اخلاقی به درد نمی‌خورد 

وی خاطرنشان کرد: به دست آوردن فضائل اخلاقی بدون دور کردن رذائل اخلاقی به درد نمی‌خورد، یادمان نرود و اشتباه نکنیم و خاتم‌الانبیا فرمودند هرکسی گفت من راه و روش سیر و سلوک بلدم سراغش نروید بلکه در خانه عالمی بروید که از 5 وادی به 5 وادی دیگر می‌رساند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgu79y.ak93u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما