چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 96894

میزان بستری‌ها و فوتی‌‎های کرونا در قم رو به کاهش است

قم نيوز : استاندار قم گفت: با توجه به مراحل آماده‌سازی ظرفیت‌ها، بیمارستان مادر در قم به‌زودی افتتاح می‌شود.
میزان بستری‌ها و فوتی‌‎های کرونا در قم رو به کاهش است
میزان بستری‌ها و فوتی‌‎های کرونا در قم رو به کاهش است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در حاشیه ستاد استانی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همراهی مردم در همکاری و مشارکت به جهت عبور از موج چهارم کرونا جای تقدیر دارد.

استاندار قم افزود: خوشبختانه سیر بستری‌ها و فوتی‌‎های قم رو به کاهش است، هرچند یک فوتی نیز تأسف‌بار است اما باید این سیر نزولی ادامه یابد و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: عادی و سهل‌انگاری، مهم‌ترین مشکلی است که در این مسیر، موج جدیدی را فراهم می‌کند، امید است با این تدابیر سیر نزولی را تا مرحله بهتر شدن وضعیت استان ادامه دهیم.

سرمست در مورد واکسیناسیون بیان کرد: به‌عنوان مسئله مهمی که در سند ملی واکسیناسیون در خصوص گروه‌های هدف مطرح‌شده، تزریق واکسن در سطح شهر در حال انجام است و افراد مسن بالای 70 سال در حال دریافت واکسن در سطح شهر هستند و در روستاها نیز افراد بالای 60 سال مشمول این طرح‌شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به‌تدریج دامنه واکسیناسیون گسترش می‌یابد و تقاضا داریم گروه‌های هدف طبق اولویت‌بندی مراجعه کنند، امروز قرار شد مراکز جدیدی هم به مجموعه‌های فعلی اضافه شود تا در جهت واکسیناسیون، تجمعی نداشته باشیم.

استاندار قم گفت: همچنین در این روزها آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم در حال برگزاری به‌صورت حضوری است و رعایت پروتکل‌ها طبق گزارش‌های موجود انجام می‌شود، دراین‌باره تأکید شد نظارت‌های ویژه و مراقبت جدی اتفاق بیفتد.

وی افزود: همچنین محیط‌های آزمون باید ضوابط را رعایت کنند و مسئولان آموزش‌وپرورش نیز تأکید داشته باشند آزمون‌ها با رعایت پروتکل‌ها و مراقبت‌های ویژه به‌طور مطلوبی انجام شود و درجاهایی که کم‌توجهی است نیز تذکرات لازم داده می‌شود.

سرمست عنوان کرد: گروه‌های نظارتی مکلف می‌شوند تا هفته آینده به این مراکز سر بزنند و تذکرات لازم ارائه شود تا آزمون‌ها درنهایت سلامت برگزار شود.

وی در مورد بیمارستان مادر نیز تصریح کرد: یکی از توفیقات در استان با توجه به شیوع کرونا به‌عنوان تهدیدی بزرگ علیه جامعه بشری، توسعه زیرساخت‌های درمانی و بیمارستان‌های جدیدالاحداث و بیمارستان‌های در حال ساخت ازجمله بیمارستان مادر است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در این راستا کارگروه بهداشت و درمان فعال شد و موضوعات مورد به مورد پیگیری می‌شود تا پیشرفت کار تسریع شود، دراین‌باره توانستیم بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) را نیز افتتاح کنیم و در خدمت شهروندان عزیز قرار دهیم.

وی گفت: پیگیری‌ها انجام‌شده و برای بیمارستان مادر، تسهیلاتی که لازم بود اخذ شد و با پیگیری سرمایه‌گذار و مدیریت به نتیجه رسیده است، طبق گزارش‌های علوم پزشکی، این بیمارستان در حال آماده شدن است، قرار شد آخرین تست هفته آینده انجام شود.

سرمست بیان کرد: این بیمارستان در خدمت شهروندان به‌خصوص  در پردیسان است، این منطقه نیازمند دریافت خدمات است و بر اساس طرح 220 تخت در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfjcd1.w6dv1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما