چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : 96900

لزوم مدیریت مصرف برق ادارات در ماه های آینده

قم نيوز : معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم از ضرورت مدیریت مصرف برق در ادارات استان با توجه به کاهش بارش ها و همچنین در پیش بودن فصل گرما و احتمال قطعی برق سخن گفت و بر آن تأکید کرد.
لزوم مدیریت مصرف برق ادارات در ماه های آینده
لزوم مدیریت مصرف برق ادارات در ماه های آینده
به گزارش قم نیوز محمدرضا گروسی که در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با بیان این که آمار مرکز بهداشت استان از کاهش چند درصدی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات و دستگاه های اجرایی استان حکایت دارد خاطرنشان کرد: ابلاغیه هایی در این موضوع و در چند نوبت به مدیران استان داده شده که مدیران هم موظف به رعایت آن ها هستند، ضمن آن که بخشی از این عدم رعایت ها مربوط به مراجعه کنندگان به دستگاه های اجرایی است.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در سال های اخیر و در آستانه آغاز فصل گرما مطرح می شود، بحث کاهش ساعت کاری در ادارات برای مدیریت مصرف برق است که البته این مصوبه دولتی به طور خاص به استان های گرمسیری که دمای ۴۰ درجه و بیش تر را تجربه می کنند توجه دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ادامه داد: امسال نیز با توجه به کاهش بارش ها و البته هشدارهای صادر شده از وزارت نیرو و پیگیری های شرکت توزیع نیروی برق استان، نیاز به مدیریت مصرف انرژی و برق داریم تا با خاموشی های کمتری در سطح استان مواجه باشیم.

وی افزود: بر این اساس پیشنهاد ما آن است که برای مدیریت پیک بار، ساعت کار ادارات استان از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ در نظر گرفته شود که البته این امر در سال های قبل از تیر ماه اجرایی می شد، اما شرکت توزیع نیروی برق استان در سال جاری پیشنهاد دارد تا این امر از خرداد ماه تا مرداد ماه عملیاتی شده و برای شهریور ماه هم بر اساس شدت گرمای هوا و همچنین ظرفیت نیروگاه ها تصمیم گیری شود.

در ادامه این نشست استاندار قم با تاکید بر این که باید از این موضوع به عنوان جا به جایی ساعت کار ادارات و نه کاهش ساعت کار تعبیر کرد بیان کرد: پیشنهاد اولیه ساعت کاری ادارات قم در خرداد ماه تا مرداد ماه سال جاری از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود که البته تأیید نهایی این امر منوط به هماهنگی با هیئت دولت و ابلاغ کتبی خواهد بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzn0n.yt09z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما