پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : 96940

قم شهر زیارتی در مقیاس جهانی و الگوی مدنیّت اسلامی است

قم نيوز : معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم، شهر مقدس قم را در چشم انداز توسعه، شهر زیارتی در مقیاس جهانی و الگوی مدنیت اسلامی معرفی و خاطر نشان کرد: در این چشم انداز به مرکزیت قم در تولید و نشر علوم و معارف دینی توجه شده است.
قم شهر زیارتی در مقیاس جهانی و الگوی مدنیّت اسلامی است
قم شهر زیارتی در مقیاس جهانی و الگوی مدنیّت اسلامی است
به گزارش قم نیوز نعمت الله امانی امروز و در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به تصویب سند آمایش استان قم در شورای عالی آمایش سرزمین بیان داشت: این شورا متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزرای اطلاعات، کشور، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح و همچنین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در کنار سه نفر صاحب نظر شاغل در دستگاه های اجرایی به انتخاب رئیس جمهور است.

وی اضافه کرد: در سند آمایش استان قم مواردی مانند نقش استان در تقسیم کار ملی و منطقه ای، چشم انداز توسعه استان و مأموریت های آن، اهداف بنادین توسعه فضایی استان، شکل بندی کلان نظام فضایی، تصویر سازمان فضایی استان در افق توسعه یافتگی، راهبردهای پابرجا و همچنین برنامه های اجرایی آمایش استان مورد توجه قرار گرفته است. معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سپس اهداف بنیادین استان را در این سند مواردی مانند گردشگری زیارتی پایدار و پیشرفته عنوان و اضافه کرد: صنایع پیشرفته با فناوری های پاک، سازمان فضایی متعادل، حفاظت از محیط زیست و منابع پایه و مراکز حوزوی و دانشگاهی در سطح کیفی ملی و فراملی از دیگر اهداف بنیادین استان در این سند است.

امانی ادامه داد: در چشم انداز توسعه استان در این سند به سه محور مرکزیت قم در تولید و نشر علوم و معارف دینی، شهر زیارتی در مقیاس جهانی و همچنین الگوی مدنیت اسلامی توجه شده است.

وی درباره تصویر فضایی استان در افق توسعه یافتگی اشاره شده در این سند گفت: حمایت از تکمیل هرچه سریع تر فرودگاه قم و آغاز عملیات پرواز در آن، خط دو ریله جدید قم – تهران و همچنین قم – اصفهان از مواردی است که در این تصویر فضایی به آن ها اشاره شده است.

امانی افزود: در این سند، کلانشهر قم در افق طرح، جمعیتی تا سقف یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و قنوات، جعفریه، کهک، سلفچگان و دستجرد نیز به ترتیب، ۲۵، ۲۰، ۱۵، ۲۵ و ۱۰ هزار نفر جمعیت خواهند داشت، ضمن آن که به این نکته اشاره شده که نقاط روستایی استان بخش کوچکی از جمعیت استان را در خود جای خواهند داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchvwnw.23n-kdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما