قم نيوز : مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به توسعه فعالیت‌های روابط عمومی شهرداری در دوره فعلی گفت: این اداره کل امروز از تولیدکننده و انتشاردهنده اخبار خارج‌شده است و رسالت‌های مهمی درزمینهٔ هویت بخشی شهری بر عهده دارد.
توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های روابط عمومی شهرداری قم در دوره فعلی
به گزارش قم نیوز مهدی کلانترزاده در گردهمایی روسا، مسئولان و فعالان ارتباطات و روابط عمومی شهرداری قم که به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، ضمن تبریک این روز اظهار داشت: تقویت و توسعه فعالیت‌های مؤثر روابط عمومی شهرداری یکی از برنامه‌هایی بوده که در دو سال گذشته موردتوجه قرارگرفته است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم افزود: در این راستا بیش از یک هزار خط شرح وظایف در اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تدوین و مبنای فعالیت‌ها بر اساس این خط‌مشی در سطح شهرداری دنبال شد.
وی بابیان اینکه در اداره کل ارتباطات شهرداری قم با تبیین خط‌مشی جدید و تلاش برای عملیاتی شدن آن تاکنون بخش زیادی از عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شده است، گفت: در راستای ایجاد زیرساخت‌ها و رفع مشکلات موجود در روابط عمومی در سال گذشته بیش از ۵۰ جلسه مشورتی به‌طور رسمی و در قالب شورای اداری برگزار و تلاش کردیم مشکلات بررسی و برطرف شود.
کلانترزاده با تأکید بر اینکه روابط عمومی هویت یک سازمان است، تصریح کرد: اینکه گزارش‌های یک سازمان ازجمله شهرداری به روش‌های مختلف به مردم معرفی می‌شود، نیز در راستای همان رسالت هویت و درواقع معرفی هویت شهری به شهروندان است.
وی با اشاره به ۳۷۲ مأموریت شهرداری‌ها ابراز کرد: بخش عمده‌ای از انجام این مأموریت‌ها بر عهده حوزه ارتباطات و روابط عمومی است که تلاش ما نیز این بوده که به بهترین شکل ممکن در بخش‌های مختلف به‌ویژه تبلیغات و اطلاع‌رسانی آن را انجام دهیم.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بخش اطلاع‌رسانی تنها هدف ما ارائه گزارش عملکرد نیست، بلکه آشنایی شهروندان با خدمات شهری، برقراری ارتباط مناسب با مسئولان شهری در اولویت امور قرار دارد.
وی ادامه داد: توجه به تولیدات نوین و اثربخش در حوزه رسانه و تبلیغات نیز از دیگر برنامه‌های موردتوجه اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بوده است و در این زمینه نیز بر این باوریم که از ابزار هنر، به بهترین شکل ممکن در بخش ارتباطات بهره بگیریم.
کلانترزاده همچنین در سخنان خود، نظرسنجی و افکار سنجی را از رسالت‌های روابط عمومی عنوان کرد و گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های اجرای این مهم، از برنامه‌هایی است که توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در حال دنبال شدن است.
وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، توجه به حوزه بین‌الملل و پویایی این بخش نیز در اولویت برنامه‌های شهرداری قم است تا بتوان با توجه به ظرفیت‌های این شهر در عرصه‌های بین‌المللی به اهداف موردنظر دست‌یافت.
مدیرکل ارتباطات و بین‌الملل شهرداری قم افزود: در موضوع ارتباط با شهروندان و ترمیم زیرساخت‌های موجود در سامانه ۱۳۷ گام‌های مؤثری برداشته شد و امروز افرادی که قرار است در این مرکز مشغول کار باشند باید از برخی تخصص‌ها ازجمله تحصیلات مرتبط، سواد رایانه‌ای موردنیاز و همچنین تسلط به زبان‌های خارجی را دارا باشند.
وی بابیان اینکه اداره‌های ارتباطات، بین‌الملل، رسانه‌های نوین و تولیدات رسانه‌ای جز ساختار جدید اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری هستند که باید بیش‌ازپیش توسعه داده شود گفت: در این راستا نیز بهره‌گیری از نیروهای تخصصی و ارتقاء دانش علمی آنان موردتوجه قرارگرفته است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خود بر دانش‌افزایی توسط همکاران در روابط عمومی تأکید و توصیه کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کرده‌اند، باید در هر محلی مشغول خدمت و فعالیت هستیم، آنجا را نقطه حساس بدانیم تا با تدبیر و تلاش و حس مسئولیت کارها پیش برود.
گفتنی است در این مراسم یاد و خاطره همکاران سابق اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ازجمله آقایان مرحوم ابوالفضل سبزعلیان، احمدی تبار و سید محمدحسن موسوی که در سال گذشته به دیار حق شتافته‌اند، گرامی داشته شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd9n0n.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما