جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 96953

ضرورت توجه به مفهوم شهر هوشمند در سند آمایش قم

قم نيوز : معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خواستار توجه ویژه به مفهوم شهر هوشمند و دیجیتال در سند آمایش سرزمینی استان قم شد.
ضرورت توجه به مفهوم شهر هوشمند در سند آمایش قم
ضرورت توجه به مفهوم شهر هوشمند در سند آمایش قم
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان در نشست امروز شورای مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان این که سند آمایش سرزمینی استان دارای ظرفیت های خوبی برای پیگیری و عملیاتی سازی است اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که باید در این سند مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، بحث گردشگری سلامت است که باید همراستا با بحث گردشگری مذهبی دیده شود.

وی افزود: خوشبختانه افق جامع شهر قم در سال جاری در دست تکمیل است و البته امیدواریم در تدوین نهایی این افق جاری، مفاد و محتوای مهم سند آمایش استان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: استقبال از سرریز دیگر استان های همجوار مانند سرریز نیروهای صنعتگر و تولیدکننده به قم می تواند منشأ تحول باشد، به طور مثال با این که عرصه دمپایی از دیرباز در قم مطرح بوده است، اما اخیرا با سرریز نیروهای این عرصه به قم و تمرکز آن ها در یک محدوده چند ده هکتاری در جاده کاشان، تحولات خوبی در این عرصه اتفاق افتاده است و این عرصه می تواند به عنوان یک مزیت برای استان مطرح باشد.

جانقربان در ادامه به مغفول ماندن مفهوم شهر هوشمند و دیجیتال در سند آمایش سرزمینی قم توجه داد و گفت: موضوع مبلمان و چوب هم باید در این سند بیش از پیش مورد توجه باشد، ضمن آن که مفهوم مهم پدافند غیر عامل نیز کمتر در این سند دیده می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم همچنین خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در محدوه بلوار پیامبر اعظم (ص) قم و در دو سال اخیر نشان می دهد ظرفیت های سرمایه گذاری بسیاری در استان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbf9b9.rhb0spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما