قم نيوز : رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با تاکید بر اهمیت چهاردهم و پانزدهم خردادماه گفت: مراسم‌های خیابانی در قم طی این مناسبت‌ها به اقتضای شرایط کرونایی و مطابق رنگ‌بندی جدیدی که اعلام می شود، خواهد بود.
برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد در قم بر اساس رنگ‌بندی کرونایی برگزار می‌شود
برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد در قم بر اساس رنگ‌بندی کرونایی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز نصرت الله لطفی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و قیام پانزدهم خردادماه در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم اظهار داشت: بزرگداشت ۱۴ خرداد و سالروز ارتحال امام راحل به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی برای همه ارگان‌ها و تشکل‌ها یک وظیفه همگانی و رسالت دینی است. 

وی قیام ۱۵ خرداد و آغاز حرکت نهضت اسلامی را از نعمت‌های بی‌بدیل الهی توصیف کرد و افزود: آشنا کردن نسل جوان و کنونی کشور با مبانی این حرکت و قیام از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید حتی در شرایط کرونایی مورد غفلت قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم یادآور شد: در اهمیت ۱۵ خرداد همین بس که حضرت امام راحل  این روز را با یک مبانی استدلالی در کنار قیام عاشورا قرار دادند و فرمودند ملت ایران از هر چه غفلت کنند از عاشورا و ۱۵ خرداد غفلت نخواهند کرد.

 لطفی با تاکید بر اینکه ۱۵ خرداد صرفا یک عزای عمومی نیست تصریح کرد: آنچه باید در جریان گرامیداشت این واقعه تاریخی مورد توجه قرار گیرد، تبیین اهداف این قیام و کسانی که در آن حضور داشتند و همچنین کسانی که ادامه دهنده این آرمان بوده و یا با آن مخالف هستند، می‌باشد که این موضوع یک مبنای آینده نگرانه‌ای برای همیشه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد از قم و حوزه علمیه این شهر شروع و به ورامین و مناطق دیگر سرایت کرد گفت: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و امام راحل نیز فرمودند هر کجا هستم خود را یک قمی می‌دانم از این رو برنامه‌های ۱۵ خرداد در قم با رویکرد ویژه ای می‌باشد.

لطفی ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد امسال را به دلیل تقارن با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و حمله دژخیمان پهلوی به فیضیه متفاوت از سال‌های قبل دانست و گفت: در حال حاضر تا هفته آینده و مشخص شدن وضعیت جدید کرونایی قم منتظر خواهیم ماند تا در صورت زرد شدن رنگ کرونایی قم با فراغ و امکان بیشتری برای برنامه‌های این مناسبت‌ها تصمیم گیری کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها با محوریت مدرسه علمیه فیضیه است و برای حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران نیز در تماس هستیم گفت: فعلا مکان و زمان دقیق مراسم‌ها و سخنرانان را اعلام نمی کنیم تا وضعیت کرونایی قم مشخص شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی از طریق صدا و سیما و فضای مجازی و فضا سازی سیما و منظر شهری جزیی از برنامه‌ها است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdceo78o.jh8f7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما