قم نيوز : مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای نگهبان به شایستگی در تایید صلاحیت کاندیداها وظیفه خود را انجام داده است و این امر در همه کشور‌ها به شکل‌های مختلف وجود دارد و اینگونه نیست که صدها نفر خود را صالح برای ریاست جمهوری بدانند.
شورای نگهبان به شایستگی در تایید صلاحیت ها قانون را اجرا کرد
شورای نگهبان به شایستگی در تایید صلاحیت ها قانون را اجرا کرد
به گزارش قم نیوز در بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در حمایت از شورای نگهبان و حضور حداکثری در انتخابات آمده است: ملّت بزرگ ایران ملّتی هوشیار، بیدار، عازم و پُرانگیزه‌ است و با حضورش در همه صحنه‌ها به جمهوری اسلامی اقتدار بخشیده و بین دوست و دشمن جایگاهی یافته که دوستان از موفقیت‌هایش شاد و دشمنان از پیروزی‌ها و الگوی مقاومت بودنش به وحشت افتاده اند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: اکنون این ملت برای حفظ اقتدار خود، قصد دارد با انتخاب فردی با ایمان و توانمند گامی اساسی در پیشبرد اهداف اسلام و کشور بردارد، مرکز بسیج اساتید بر خود لازم می داند نکاتی را به ملت عزیز و بزرگ ایران  یادآور شود:

1-همه می دانند انتخابات و مشارکت مردم، از جهت وجهه‌ بین الملل  نشان‌دهنده‌ اقتدار و پشتوانه ملّی نظام است .

2-پیروزی‌های اخیر مقاومت در بخش‌های مختلف فلسطین مرهون هوشیاری، ملت ایران اسلامی است.

3-اکنون ملت در آستانه انتخاب کاندیدایی متقی، متعهد، کارآمد و دلسوز است تا کشور را به عدالت و رفاه مورد نظر امامین انقلاب برساند .

4-بر همگان روشن است ما دشمنانی داریم که حرکت به جلو را برای ملت ما نمی پسندند لذا با حضور حداکثری باید دشمن را در مقطع کنونی نا امید سازیم.

5-ضمن تشکر از دست اندرکاران انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، در مورد انتخابات ریاست جمهوری براساس اصل 99 قانون اساسی وظیفة خطیر نظارت بر انتخابات و بررسی صلاحیت نامزدها برعهده شورای نگهبان است. و شورای نگهبان هم، به شایستگی در تایید صلاحیت کاندیداها وظیفه خود را انجام داده است و این امر در همه کشور‌ها به شکل‌های مختلف وجود دارد و اینگونه نیست که صدها نفر خود را صالح برای ریاست جمهوری بدانند و همه صدها نفر در رقابتها شرکت کنند.

6-ممکن است کاندیداهایی که احراز صلاحیت نشده اند، اشکالات و اعتراضاتی را بیان کنند بعضی می‌گویند حق شهروندی انتخاب شدن را نبایستی سلب کرد و مباحثی از این دست ولی باید توجه داشت که تشخیص صلاحیت نمی‌شود به عهده خود کاندیداها باشد که معمولا همه خود را اصلح می‌دانند.

7-از کاندیداهای محترمی که خود را برای خدمت به کشور در معرض قضاوت قرار دادند تشکر کرده و از آن‌ها انتظار است که در صورت عدم احراز صلاحیت ناراحت نشده و به خاطر به دوش نکشیدن این مسئولیت سنگین، خدای باری تعالی را شاکر و هواداران خود را به شرکت فعال در انتخابات فرا خوانده و ان‌شاءالله در سنگر دیگر به نظام خدمت کنند .

8-اینکه افرادی در موقعیت‌های خطر عافیت پیشه باشند و پست‌های کلیدی نظام را تصاحب کنند و در عین حال در شمایل اپوزیسیون همواره بر علیه نظام موضع بگیرند در کمتر جایی از جهان دیده می‌شود و مراجع قانونی باید با این افراد برخورد کنند .

9-کسانی که با ضعف فوق العاده مدیریتی کشور را درگیر بحران‌های متعدد کرده اند باید اگر خود را به سبک سامورایی‌ها نمی‌کشند لا اقل طلبکار نباشند.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: در پایان از شورای محترم نگهبان به لحاظ بررسی دقیق مدارک داوطلبان و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رسیدن به واقعیت و اتخاذ تصمیم قاطع و قوی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcb88b9.rhbzapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما