يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 9726
دبیر علمی همایش کنگره فقیه آگاه خبر داد

پخش مستند آیت‌الله گلپایگانی از شبکه‌های ملی و بین‌المللی

قم نيوز : قم نیوز: دبیر علمی همایش کنگره فقیه آگاه گفت: صدا و سیما مستندی جذاب در ارتباط با زندگی آیت‌الله گلپایگانی تهیه کرده که هم‌زمان با برگزاری کنگره فقیه آگاه از شبکه‌های ملی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.
پخش مستند آیت‌الله گلپایگانی از شبکه‌های ملی و بین‌المللی
به گزارش قم نیوز، محسن مسچی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از دست‌اندرکاران ستاد برگزاری کنگره فقیه آگاه با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: اقدامات مربوط به بخش علمی این کنگره از دو سال پیش آغاز شده است.

وی افزود: دروس فقه آیت‌الله گلپایگانی به صورت نوارهای صوتی موجود بودند به همین دلیل با جمع‌آوری آن‌ها و پیاده‌سازی تقریرات مجموعه دروس حدود این مرجع تقلید تهیه و مجدداً با صوت تطبیق داده شد و این مجموعه در کنگره فقیه آگاه رونمایی می‌شود.

دبیر علمی همایش کنگره فقیه آگاه با اشاره به رونمایی از نرم‌افزار مربوط به ۸۰ جلد از آثار آیت‌الله گلپایگانی در کنگره فقیه آگاه گفت: کتاب اسناد شامل ۱۱۰۰ برگ سند در ۸۰۰ موضوع و عنوان در ارتباط با این فقیه بزرگوار برای نخستین بار چاپ شده و در این کنگره رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ویژه‌نامه‌ای ۵۰ صفحه‌ای شامل زندگینامه علمی و سیاسی آیت‌الله گلپایگانی نیز به چاپ رسیده و از طریق نشریات گوناگون و در جلسات مختلفی که به دلیل برگزاری کنگره فقیه آگاه در قم و گلپایگان برگزار می‌شود در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

مسچی با بیان اینکه رونمایی از تمبر یادبود آیت‌الله گلپایگانی در کنگره فقیه آگاه صورت می‌گیرد، عنوان داشت: چاپ زندگینامه جامع این مرجع تقلید با عنوان «المرجع الاعلی السید گلپایگانی» در قالب برنامه‌های این کنگره بوده و در روز برگزاری رونمایی خواهد شد.

دبیر علمی همایش کنگره فقیه آگاه خاطرنشان کرد: این کنگره در روزهای ۱۸ و ۱۹ آبان ماه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و با سخنرانی آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار شده و در گلپایگان نیز همایش مشابهی برگزار می‌شود.

وی گفت: صدا و سیما نیز مستندی جذاب در ارتباط با زندگی آیت‌الله گلپایگانی تهیه کرده که هم‌زمان با برگزاری کنگره فقیه آگاه از شبکه‌های ملی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

مسچی با اشاره به مشارکت صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در برگزاری هرچه بهتر کنگره فقیه آگاه افزود: هماهنگی‌هایی با این مراکز صورت گرفته تا سلسله جلساتی در خصوص شخصیت آیت‌الله گلپایگانی برگزار شود.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcf.0d1iw6devgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما