قم نيوز : مدیرکل راه‌آهن قم گفت:در ۲ ماهه ابتدایی امسال،۲۴۱ هزار و ۵۵ مسافر از طریق ناوگان ریلی استان جابه‌جا شدند که نسبت به سال گذشته ۱۲ هزار و ۱۳۵ نفر بوده‌است.
۲۴۱ هزار و ۵۵ مسافر از طریق ناوگان ریلی جابه جا شدند
۲۴۱ هزار و ۵۵ مسافر از طریق ناوگان ریلی جابه جا شدند
به گزارش قم نیوز غلامحسین دباغ مدیرکل راه‌آهن قم گفت: در فروردین‌ ماه امسال ۶۶ هزار و ۷۷ مسافر توسط ناوگان ریلی از استان خارج و۶۳ هزار و ۹۸۷ نفر نیز به استان وارد شدند.

دباغ اضافه کرد: همچنین در اردیبهشت‌ماه نیز ۵۶ هزار و ۷۴۰ نفر خارج و ۵۴ هزار و ۲۵۱ نفر وارد استان شدند.

مدیرکل راه‌آهن قم با اشاره به نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز بیان کرد: با توجه به شرایط خاصی که به‌واسطه کرونا بر کشور حاکم شده، راه‌آهن دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌صورت کامل اجرا می‌کند؛ به‌طوری‌که روزانه تمامی کوپه‌های قطار‌های مسافری توسط ماموران ضدعفونی می‌شود.

دباغ افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در کوپه‌ها با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا اجرایی شده که کوپه‌های ۴ نفره به ۲ مسافر و کوپه‌ها ۶ نفره به ۳ مسافر تحویل داده می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن قم همچنین با اشاره به آمار مسافر قطار‌های حومه‌ای، یادآورشد: در ۲ ماه ابتدایی امسال ۱۰۱ هزار و ۳۱۸ نفر توسط قطار‌های حومه‌ای جابه‌جا شدند که این میزان در مدت مشابه پارسال، ۷ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

راه‌آهن قم در حال حاضر ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های مهم راه‌آهن قم می‌باشد.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه (س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و امکان پیاده‌سازی TOD و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfx0d1.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما