چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : 97292

راه اندازی شیفت شب صنایع برای مدیریت مصرف برق

قم نيوز : پیشنهاد راه اندازی شیفت شب صنایع قم برای تحقق صرفه جویی در مصرف برق در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
راه اندازی شیفت شب صنایع برای مدیریت مصرف برق
راه اندازی شیفت شب صنایع برای مدیریت مصرف برق
به گزارش قم نیوز مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در این نشست به برگزاری چند جلسه هماهنگی جهت مدیریت مصرف انرژی با حضور مدیران و دست اندرکاران صنعت استان اشاره کرد و گفت: پیشنهاد این شرکت جهت إعمال خاموشی ها در بخش صنعت مربوط به بازه زمانی ساعت ۱۳ تا ۱۸ بود و البته خود فعالان صنعت، بازه زمانی ساعت ۱۴ تا ۱۹ را مطرح کردند.

مهدی آهنین پنجه اضافه کرد: در نهایت پیشنهاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم مبنی بر إعمال خاموشی های مربوط به بخش صنعت از ساعت ۱۴ تا ۱۸ مورد تأیید قرار گرفت و شرکت توزیع نیروی برق استان نیز در روزهای اخیر تلاش کرده است تا خاموشی های بخش صنعت را در همین بازه زمانی إعمال کند.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه خود مدیران و دست اندرکاران بخش صنعت استان نسبت به مدیریت سهمیه برق شان اهتمام دارند و تاکنون تا ۷۰ درصد نیز در این زمینه موفق بوده اند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در عین حال خاطرنشان کرد: پیشنهاد مشخص ما آن است که صنایع استان نسبت به راه اندازی شیفت کاری شب از ساعت ۲۱ شب تا ۶ صبح اقدام کنند، چراکه محدودیتی برای مصرف برق در این بازه زمانی وجود ندارد.

و اما در ادامه این نشست، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در ارتباط ویدئوکنفرانسی با ستاد مدیریت بحران استان تصریح کرد: راه اندازی شیفت شب کاری صنایع برای واحدهای کوچک و متوسط و همچنین واحدهایی که بیشتر شاغلانشان از بین بانوان هستند امکان پذیر نیست.

محمود سیجانی همچنین یادآور شد: بیشتر مصرف برق صنایع استان در دو شهرک شکوهیه و محمودآباد اتفاق می افتد و از این رو ساماندهی صنایع پُرمصرف بویژه در این دو شهرک در دستور کار است.

وی اضافه کرد: راه اندازی شیفت شب کاری در برخی صنایع استان پیگیری خواهد شد، ضمن آن که لازم است تا شرکت توزیع نیروی برق استان نیز مشوّق های خود را در این زمینه به صنایع معرفی کند.

همچنین استاندار قم نیز در پایان این بحث خواستار إعمال سیاست تشویقی برای صنایعی شد که اقدام به راه اندازی شیفت شب کاری جهت تحقق مدیریت مصرف برق می کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcirra3.t1ay32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما