دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : 97401

دست به گریبانی 90 روزه مردم قم با هوای ناسالم

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: سال گذشته ۸۹ روز با آلودگی هوا برای گروه های حساس و عموم مردم مواجه بودیم که این رقم یک چهارم سال گذشته می شود که هوای قم ناسالم بوده است.
دست به گریبانی 90 روزه مردم قم با هوای ناسالم
دست به گریبانی 90 روزه مردم قم با هوای ناسالم
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی در نشست خبری که در آستانه گرامیداشت هفته محیط زیست برگزار شد، با بیان خلاصه ای از عملکرد این نهاد در سال گذشته اظهار کرد: در طول سال ۹۹ بیش از یک هزار بازدید از واحدهای صنعتی به صورت شبانه روزی و سرزده صورت گرفت و بیش از ۴۰۰ مورد اخطاریه رفع آلودگی برای واحدهای صنعتی داده شد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ مورد استعلام برای تأسیس و بهره برداری از واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی از این اداره کل صورت پذیرفته است، تصریح کرد: از مجموع استعلام های انجام شده با حدود ۱۰ درصد از این استعلام ها مخالفت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به مکان یابی و تعیین سرمایه گذار صلاحیت دار برای احدث سایت پسماند صنعتی و ویژه استان قم،گفت: اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با روز جهانی زمین پاک عملیات اجرایی در این سایت با حضور استاندار قم آغاز شد.

وی با تاکید بر الزام واحدهای صنعتی به ثبت نام در سامانه iranemp.ir (سامانه مدیریت پسماندها) گفت: این برنامه به صورت ملی در راستای سهولت خدمات رسانی و نظارت دقیق بر عملکرد واحدهای صنعتی انجام می‌شود.

موسوی مشکینی همچنین از موافقت با ایجاد یک ناحیه صنعتی در منطقه بیدهند و توسعه چهار شهرک و ناحیه صنعتی خورآباد، سیرو، شهاب و قنوات، خبر داد و گفت: بیش از ۳۰۰ گاراژ ضایعاتی متخلف در سطح شهر قم مورد شناسایی قرار گرفتند که بیش از ۱۳۰ واحد از این تعداد پلمب شد.

وی با اشاره به میزان پاکی هوا در سال ۹۹ گفت: وضعیت هوای شهر قم در مدت زمان ۲۷۷ روز پاک و قابل قبول و ۸۹ روز ناسالم برای گروه های حساس و عموم مردم بود که این یعنی یک چهارم سال گذشته، هوای قم ناسالم بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از پیگیری ثبت گنبد نمکی شهر قم به عنوان اثر طبیعی ملی و ثبت نخستین ژئوپارک استان در منطقه کوه دوبرادران خبر داد و بیان کرد: در طول یکسال گذشته حوزه تخلفات شکار و صید حدود ۷۰۰ قطعه پرنده و دو عدد پستاندار از شکارچیان کشف شده است.

وی اضافه کرد:۶ نفر شکارچی که به صورت غیر مجاز فعالیت می کردند، پیش از شروع به شکار دستگیر شدند و حدود ۴۰۰ مورد تخلفات خرید و فروش جانوران وحشی کشف و با متخلفان برخورد شده است.

موسوی مشکینی در ادامه نصب پنل‌های خورشیدی در پاسگاه محیط بانی سمندری و راه اندازی مجدد پاسگاه محیط بانی راهجرد در منطقه حفاظت شده پلنگ دره را در سال گذشته مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال ۹۹ در حوزه محیط زیست انسانی ۲۹ پرونده و در حوزه محیط زیست طبیعی ۲۶ پرونده در مجامع قضایی تشکیل شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری کارگاه های آموزشی حضوری و مجازی برای دبیران انسان و محیط زیست آموزش و پرورش، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، دبیران شورای امر به معروف ادارات دولتی خبر داد و خاطرنشان کرد: مربیان پیش دبستانی، مربیان سلامت مدارس و مسؤولان HSE واحد های صنعتی، با هدف ارتقاء سواد و آگاهی زیست محیطی در میان اقشار مختلف جامعه در این دوره آموزشی حضور داشتند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6yno.49n0w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما