چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 97454

ارتباط علمی با عراق به رغم انتظارات بسیار کم است

قم نيوز : رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن بیان زمینه های مشترک همکاری با عراق گفت: ارتباط علمی با عراق به رغم انتظارات پایین است.
ارتباط علمی با عراق به رغم انتظارات بسیار کم است
ارتباط علمی با عراق به رغم انتظارات بسیار کم است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام نجف لک زایی در دیدار با عباس العرداوی عضو مرکز «حمورابی للداراسات» و پژوهشگر مسائل عراق، ضمن خوش آمد گویی به هیئت عراقی به معرفی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم و زمینه‌های همکاری طرفین پرداخت و با معرفی نرم افزار پژوهان و پایگاه مدیریت علوم اسلامی، گفت: در فضای مجازی مرزی وجود ندارد و فعالیت مؤثر و مشترک در فضای مجازی از طریق این نرم افزار و پایگاه ممکن است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه ارتباط علمی با عراق به رغم انتظارات پایین است، به دیگر زمینه‌های مشترک همکاری پرداخت و گفت: فعالیت‌های متعددی در حوزه سیاست، فلسفه، مطالعات قرآنی و مطالعات تمدنی در این پژوهشگاه انجام می‌شود.

حجت الاسلام لک زایی تصریح کرد: مرکز حمورابی می‌تواند در برنامه‌های مختلف این پژوهشگاه از جمله همایش «حکمت سیاسی متعالیه»، بهره برداری از دایره‌المعارف و فرهنگ قرآنی، همایش «مقاومت در مکتب شهید سلیمانی» در اواخر امسال، برگزاری نمایشگاه قرآنی با همکاری پژوهشگاه در عراق مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین امکان برگزاری کارگاه برای اساتید عراقی در ایران وجود دارد و اساتید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می‌توانند در برنامه‌های آن مؤسسه مشارکت داشته باشند.

گفتنی است عباس العرداوی و هیئت همراه برای شرکت در نشست علمی «چالش های حضور آمریکا در عراق» در این پژوهشگاه حضور پیدا کرده بودند و در این نشست موضوع «چالش های حضور آمریکا در عراق» را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdci55a3.t1ayw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما