قم نيوز : مدیر عامل خانه مطبوعات قم با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: به منظور ترغیب و پاسداشت عملکرد اصحاب رسانه در تولید محتوای رسانه ای غنی پیرامون انتخابات، برگزاری نخستین جشنواره ایران قوی در این استان برنامه ریزی شده است.
جشنواره رسانه ای «ایران مقتدر» با موضوع انتخابات در قم برگزار می شود
جشنواره رسانه ای «ایران مقتدر» با موضوع انتخابات در قم برگزار می شود
به گزارش قم نیوز محمدحسین همتی نژاد در نشست خبری نخستین جشنواره رسانه ای ایران مقتدر، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره بسترسازی برای برگزاری پرشور و شعور انتخابات، آماده سازی و ترغیب جامعه برای مشارکت حداکثری، روشنگری و شفافیت فضا برای تنویر افکار عمومی برای انتخابات اصلح کرده است.

وی با اشاره به کمیت‌گرا بودن این جشنواره، بیان داشت: این جشنواره با محوریت اهمیت انتخابات، شرکت در انتخابات، ویژگی های اصلح، پاسخ گویی به شبهات و روشنگری، حضور پرشور و حداکثری در انتخابات، اخلاق و انتخابات سالم است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان قم با بیان اینکه این جشنواره دارای دو بخش اصلی و ویژه است گفت: در بخش اصلی، میزان تولیدات و بازنشر رسانه ها در محورهای جشنواره، با ارزش‌گذاری خبر، یک امتیاز؛ گزارش، دو امتیاز؛ مصاحبه، سه امتیاز؛ کلیپ، چهار امتیاز؛ یادداشت، پنج امتیاز؛ سرعت انتشار اخبار ستاد برگزاری انتخابات، شش امتیاز و هر ۱۰ باز نشر، یک امتیاز؛ ملاک ارزیابی جشنواره است.

همتی نژاد بیان داشت: در بخش ویژه، دبیرخانه جشنواره جایزه را به محتوای نوآورانه، خلاق و ویژه تولیدی در رسانه ها در موضوع انتخابات و با توجه به محورهای برگزاری جشنواره اهداء خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره مربوط به رسانه ها است نه خبرنگاران افزود: شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره نیز شامل آثار تولیدی شرکت کنندگان در یکی از رسانه های مکتوب، مجازی، دیداری یا شنیداری دارای مجوز و یا رسانه ملی منتشر شده باشد؛ رسانه باید لینک کوتاه تولیدهای خود را به تفکیک نوع خبر، گزارش و مصاحبه در قالب پی دی اف به دبیرخانه ارسال نماید.

همتی نژاد گفت: برای برگزاری این جشنواره، خانه مطبوعات از سوم خرداد اقدام به اعلام فراخوان کرده است؛ زمان ارسال آثار، پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات و مهلت ارسال نیز یک هفته خواهد بود. همچنین مراسم اختتامیه نیز تیرماه برگزار می شود.

دبیر این جشنواره رسانه ای ادامه داد: آثاری در جشنواره پذیرفته می شود که در فاصله بین یکم خرداد امسال تا زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده باشد.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcc00qo.2bqmo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما