يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 97574

صادرات قم از ۲۴ میلیون دلار فراتر رفت

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم گفت: میزان صادرات استان از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه به بیش از ۲۴ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۵ درصد رشد داشته‌است.
صادرات قم از ۲۴ میلیون دلار فراتر رفت
صادرات قم از ۲۴ میلیون دلار فراتر رفت
به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم گفت: تنها طی دوماه فروردین و اردیبهشت امسال حدود ۳۰ هزار تن انواع کالا از گمرکات قم به بازار‌های بین المللی صادر شد، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۰ هزار تن کالا بود.

مدیرکل گمرکات قم افزود: براساس پیش بینی‌ها و برنامه ریزی صورت گرفته روند رو به رشد صادرات قم در ماه‌های آینده همچنان ادامه خواهد یافت و اهداف اقتصادی استان طی سال ۱۴۰۰ در این بخش محقق خواهد شد.

دریکوندی با اشاره به اینکه حجم اصلی واردات استان نیز کالا‌های اساسی و تجهیزات مورد استفاده واحد‌های تولیدی فعال در قم است، ادامه داد: طی مدت یاد شده بیش از ۲۷ میلیون دلار کالا واردات گمرکات استان قم شده که نقش مهمی در پیشبرد روند فعالیت تولیدکنندگان داشته است.

مدیرکل گمرکات قم همچنین به اقدام‌های گمرکات قم برای مقابله با قاچاق در سطح استان اشاره کرد و افزود: در همین رابطه از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه، تعداد ۱۰۵ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال در گمرکات قم تشکیل شده‌است.

دریکوندی گفت: گمرکات قم با توجه به شعار سال برای تسهیل امور تجاری فعالان اقتصادی استان از همه ظرفیت‌های قانونی بهره می‌گیرد تا فرآیند ترخیص کالا از گمرکات با سرعت بیشتری انجام شود.

بیش از ۵۰ درصد صادرات و واردات استان در مسیر‌های سبز و زرد است که امور اداری مربوط به آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون توقف انجام می‌پذیرد تا فعالان اقتصادی در قم با سهولت بیشتری در بازار‌های جهانی حضور داشته باشند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۷۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcbasb9.rhbzzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما