قم نيوز : آیت الله اعرافی در نشست‌ با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی بر ضرورت تسریع واکسیناسیون و استفاده از توان تولید داخلی و بخش خصوصی تاکید کرد.
تسریع در واکسیناسیون صورت گیرد/ضرورت استفاده حداکثری از توان داخلی و بخش خصوصی
تسریع در واکسیناسیون صورت گیرد/ضرورت استفاده حداکثری از توان داخلی و بخش خصوصی
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این دیدار با اشاره به موضوع نظام سلامت و نظام غذا و دارو، افزود: باید در این رابطه بیش از گذشته وارد عمل شد و از ظرفیت‌های موجود در این رابطه نهایت بهره گیری از ظرفیت‌ها را به منظور رشد و تعالی نظام سلامت انجام داد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حوزه تامین دارو‌های خاص و دارو‌های مورد نیاز بیماران به خصوص بیماری‌های صعب العلاج، تصریح کرد: از بستر ظرفیت‌های تولید دارو‌های ساخت داخل بایستی استفاده کرد و در این زمینه باید از تخصص دانشمندان و پزشکان نخبه و خبره کشور استفاده شود.

او با اشاره به موضوع واکسیناسیون عمومی مردم در حوزه‌های مختلف، افزود: در این رابطه موضوع سلامت سالمندان و تدوین اسناد مهم جهت رسیدگی به سالمندان در وهله اول بسیار حائز اهمیت است و در مراحل بعد باید به واکسیناسیون تمامی هموطنان به شکل جدی ورود کرد و با طرح یک برنامه مرجع و جامع به سلامت هموطنان اندیشید.

آیت الله اعرافی با اشاره به بحث سلامت اجتماعی و معنوی جامعه نیز افزود: موضوع تاثیرات اجتماعی کرونا، بحث علوم نوین مانند هوش مصنوعی، ژنتیک، فقه پویا و همچنین پاسخگویی به دغدغه‌های حوزه سلامت از مسائلی است که بر روی مردم چه از بعد سلامت اجتماعی و چه از منظر سلامت معنوی حائز اهمیت است و بایستی مسئولان امر در این چارچوب گام بردارند.

در پایان، اعضای حاضر در جلسات از دغدغه مندی آیت الله اعرافی و مواضع ایشان در ستاد ملی کرونا که منجربه کاهش ابتلای ویروس کرونا شد، تقدیر و تشکر کردند.

گفتنی است در این دیدار‌ها اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران و جهاد دانشگاهی، وزرای سابق بهداشت و درمان، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و فعالان عرصه دارو و غذا حضور داشتند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcaumno.49n0a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما