شنبه ۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 97942

مرمت بیش از ۳۰۰ اثر ثبتی قم نیازمند اعتبارات ویژه

قم نيوز : سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ اثر ثبتی میراث فرهنگی در قم، نگهداری و مرمت این آثار را نیازمند عنایت ویژه مسؤولان و تخصیص بودجه کافی دانست.
مرمت بیش از ۳۰۰ اثر ثبتی قم نیازمند اعتبارات ویژه
مرمت بیش از ۳۰۰ اثر ثبتی قم نیازمند اعتبارات ویژه
به گزارش قم نیوز علیرضا ارجمندی با بیان این که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بر اساس مأموریت های سه گانه خود نیازمند عنایت بیشتر از سوی مسؤولان بویژه در تخصیص بودجه هاست اظهار کرد: سرفصل میراث فرهنگی استان قم در بودجه ۱۴۰۰ تنها ۱.۳ میلیارد تومان است که این عدد باید برای مرمت و نگهداری بیش از ۳۰۰ اثر ثبتی در استان استفاده شود و بدیهی است سهم بسیار اندکی به هر اثر ثبتی خواهد رسید که کفاف نگهداری را نیز نمی دهد.

وی افزود: موقعیت تاریخی استان ایجاب می کند تا عنایت بیشتری به سرفصل میراث فرهنگی این استان انجام شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم سپس به سرفصل گردشگری در بودجه سال جاری استان توجه داد و گفت: سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به این سرفصل تخصیص داده شده، در حالی که استان در حال حاضر شاهد برنامه ریزی برای حدود ۲۷۰ پروژه گردشگری است که زیرساخت این پروژه ها به حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با تاکید بر این که استان قم به عنوان یک استانِ پذیرای گردشگران شناخته می شود خواستار توجه ویژه به این سرفصل در اعتبارات شد.

ارجمندی همچنین درباره سرفصل صنایع دستی استان در بودجه ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد: در این سرفصل تنها ۲۱۷ میلیون تومان به استان تخصیص یافته، در حالی که علاوه بر فعالیت دو هزار و ۶۰۰ کارگاه صنایع دستی در استان، هزاران نفر نیز به صورت انفرادی به کار صنایع دستی اشتغال دارند.

وی اضافه کرد: توجه به مقوله مهم اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی ایجاب می کند که توسعه و حمایت بیشتری در این عرصه محقق شود، بویژه آن که رهبر معظم انقلاب هم توجه ویژه ای به این موضوع دارند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در عین حال از پیگیری اعتبارات این سه سرفصل توسط اداره کل متبوع خود در سطح ملی خبر داد و یادآور شد: در کنار این پیگیری در سطح ملی، ضروری است تا در تخصیص بودجه استانی نیز عنایت بیشتری به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بویژه با توجه به سه مأموریت مهم این اداره کل مبذول شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcauono.49n0y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما