دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 98010

چین تصاویر جدیدی از مریخ منتشر کرد

قم نيوز : اداره ملی فضایی چین عکس‌ها و فیلم‌های جدیدی را که توسط کاوشگر مریخ چین هنگام اولین فرود و اکتشاف در سیاره سرخ گرفته شده، منتشر کرد.
چین تصاویر جدیدی از مریخ منتشر کرد
چین تصاویر جدیدی از مریخ منتشر کرد
به گزارش قم نیوز به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، اداره ملی فضایی چین (CNSA)  عکس‌ها و فیلم‌های جدیدی را که توسط کاوشگر مریخ چین هنگام اولین فرود و اکتشاف در سیاره سرخ گرفته شده، منتشر کرد تا جدیدترین فعالیت‌های کاوشگر چینی در مریخ را شرح دهد.

مأموریت مریخ‌نورد چین به نام  «تیان ون یک» (Tianwen-۱) در ۲۳ جولای سال ۲۰۲۰ آغاز شد.ویدئو اولی که در ۱۵ ماه مه ضبط شده است روند فرود مریخ نورد را ثبت کرده است. ویدئو دوم نشان می دهد که مریخ نورد در ۲۲ ماه مه از سکوی فرود خود به سطح مریخ در حال حرکت است. دو فیلم دیگر که در تاریخ ۱ ژوئن گرفته شده ، مریخ نورد را در حال حرکت و عکس گرفتن در کنار لندر ثبت کرده است.

این نخستین بار است که فیلم‌هایی از حرکت مریخ نورد در مریخ دیده می‌شود؛ در ۱۶ ژوئن، مریخ نورد جورونگ (Zhurong) ارزیابی کلی از محیط اطراف خود انجام داد تا مسیرهای خود را برای کاوش علمی بعدی برنامه ریزی کند.

تصویری که توسط CNSA منتشر شد و توسط دوربین جورونگ گرفته شده، رد آن را در سطح مریخ ضبط می‌کند. تاکنون، ماموریت تیان ون یک ۳۳۸ روز را در فضا گذرانده و مریخ نورد جورونگ  ۴۲ روز مریخی فعال بوده است؛ یک روز مریخ برابر با یک روز و ۳۷ دقیقه در زمین است و در مجموع  جورونگ ۲۳۶ متر در سیاره سرخ پیموده است.

اداره ملی فضایی چین گفت، هر دو مدارگرد و مریخ نورد در شرایط کاری خوبی قرار دارند.




انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchvvnw.23n6zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما