دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : 98020

ثبت ۵۵۷ شکایت از دستگاه های استان در سازمان بازرسی

قم نيوز : رئیس سازمان بازرسی قم با اشاره به اینکه ۵۵۷ شکایت و گزارش فساد در قم گزارش شده است، گفت: بیشترین گزارش رسیده به ترتیب متعلق به دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها و اداره کل ورزش و جوانان بود.
ثبت ۵۵۷ شکایت از دستگاه های استان در سازمان بازرسی
ثبت ۵۵۷ شکایت از دستگاه های استان در سازمان بازرسی
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمود طالبی در کنفرانس خبری با اشاره به اینکه بالاترین دستگاه نظارتی، سازمان بازرسی است، اظهار کرد: این سازمان حق ورود به عملکرد همه دستگاه ها حتی دادگستری را دارد و به دنبال از بین بردن گلوگاه های فساد است.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به پروژه های برزمین مانده استان در دست رسیدگی است، تصریح کرد: پروژه های مونوریل، فرودگاه، تصفیه خانه آب و ...از آن جمله است.

رئیس سازمان بازرسی استان قم به بازرسی های انجام شده از طرح مونوریل اشاره و بیان کرد: این پروژه از جمله طرح هایی است که اجرای آن را هیچ شهری به جز قم نپذیرفت و خسارات آن گریبان این شهر را گرفت.

وی با تاکید براینکه براساس بررسی های صورت گرفته جمع کردن مونوریل کار ساده و آسانی نیست، گفت: از سویی هیچ سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری در این پروژه نیست و از سویی مسافری برای مسیری که مونوریل قرار است حرکت کند وجود ندارد و با توجه به وجود مترو و سایر وسایل حمل‌ونقلی در قم، راه‌اندازی منوریل سودی نخواهد داشت و از سوی دیگر راه اندازی مونوریل خواسته مردم نیست که تجمیع همه این موارد موجب شده که مسوولان استانی سردوراهی بمانند.

رئیس سازمان بازرسی استان قم با اشاره به اینکه راه اندازی پروژه مونوریل قم در حالی که بسیاری از تجهیزات آن از جمله واگن و تاسیسات برق و ... آن خریداری شده به صرفه نیست، تصریح کرد: اما علی رغم همه هزینه های صورت گرفته برای راه اندازی آن به هزارو۳۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز داریم و از سویی زیرساخت و تجهیزات مونوریل متفاوت از قطار شهری است و قابلیت اتصال به شبکه ریلی شهری را نیز ندارد.

وی به پروژه تصفیه‌خانه بزرگ آب قم اشاره و بیان کرد: این پروژه ۱۰ سال است که بر زمین مانده از جمله مهم‌ترین طرح‌های مورد پیگیری سازمان بازرسی است که اگر این طرح به بهره‌برداری برسد تا ۲۰ سال آینده مشکل آب شهر قم حل خواهد شد.

طالبی با بیان این‌که پیمانکار جدید برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، گفت:  نظارت‌ها بر اجرای طرح همچنان وجود دارد و امیدواریم با هماهنگی و حمایت مدیران در حوزه تامین اعتبارات ۵۰ درصد آب دهی این تصفیه‌خانه تا پایان مردادماه سال جاری راه‌اندازی شود.

وی در ادامه به پروژه مترو قم اشاره و اضافه کرد: زیرساخت این طرح آماده شده و با جدیت در حال پیگیری هستیم و امیدواریم فاز میدان کشاورز تا میدان مطهری برای تست گرم به‌زودی راه‌اندازی شود.

مدیرکل بازرسی قم با عنوان اینکه در هر دو پروژه تصفیه‌خانه و مترو سوءجریان جدی وجود داشت، گفت: اگر با کارشکنی برخی مسوولان مواجه نشویم شاهد به سرانجام رسیدن این طرح‌ها خواهیم بود.

وی همچنین به پروژه فردوگاه قم اشاره و بیان کرد: فرودگاه قم به دلیل بی‌تدبیری و بدون اخذ مجوزهای لازم کلنگ زنی شد و شمار بالایی از سرمایه گذاران در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند که در حال پیگیری است.

طالبی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس در ارتباط با شائبه های نتایج انتخابات شورای شهر، گفت: در این زمینه اختلال مدیریت پیش آمده بود که در نهایت دادستان به این مسئله ورود کرد و سازمان بازرسی نیز بر این مسئله نظارت داشت و در نهایت شمارش آرای دستی مقابل دادستان انجام شد و تا ساعاتی از شب روند شمارش ادامه داشت و در همان زمان صورت جلسه شد تا انحرافی در اعلام نتایج بوجود نیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اینکه ۵۵۷ شکایت و گزارش فساد در قم گزارش شد، تصریح کرد: بیشترین گزارش رسیده به ترتیب متعلق به دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها و اداره کل ورزش و جوانان بود. تشکیل پرونده برای هر سه دستگاه صورت گرفته و درحال پیگیری است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuua3.t1avr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما