سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۲
کد مطلب : 98046

ساخت نخستین بوتیک هتل در قم

قم نيوز : مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از ساخت اولین بوتیک هتل در این استان خبر داد.
ساخت نخستین بوتیک هتل در قم
ساخت نخستین بوتیک هتل در قم
به‌گزارش قم نیوز علیرضا ارجمندی در بازدید از روند ساخت اولین هتل بوتیک استان، اظهار کرد: این هتل بوتیک با بازسازی و تغییر کاربری بخشی از خانه تاریخی سلامتی‌ها با حجم سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریال توسط شرکت ایوان مهر زیما گستر آریا ایجاد می‌شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان این‌که بخشی از خانه تاریخی سلامت‌های قم بازسازی و الباقی تحت نظارت شورای‌فنی میراث‌فرهنگی قم به هتل بوتیک تبدیل می‌شود، افزود: این طرح، ۱۷۹۳ متر زیربنا دارد و برای ۱۷ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

ارجمندی ادامه داد: آثار و خانه‌های‌تاریخی میراث با ارزشی هستند که باید در صیانت از آنها تلاش کرد و یکی از راه های مقابله با از بین رفتن این آثار، مرمت، بازسازی و تغییر کاربری آنها است.

وی گفت: خانه سلامتی‌ها در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۵۴۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بود که در سال ۹۷ مالک بدون استعلام از این اداره کل آن را تخریب کرده بود.

ارجمندی تصریح کرد: هتل بوتیک به هتل‌هایی گفته می‌شود که دارای معماری خاصی هستند که علاوه بر محل اقامت از نظر ساخت، زیبایی و چیدمان هنری برای مهمانان قابل توجه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg3z9y.ak97t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما