پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 98093

تکمیل زنجیره تولید در قم نیازمند یک واحد خودروسازی است

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به‌ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در این استان برای تولید خودرو گفت: برای تکمیل زنجیره تولید در قم به‌یک واحد خودروسازی نیاز داریم.
تکمیل زنجیره تولید در قم نیازمند یک واحد خودروسازی است
تکمیل زنجیره تولید در قم نیازمند یک واحد خودروسازی است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست روز پنجشنبه درآیین راه اندازی خط تولید واشکوت در شهرک صنعتی محمود آباد قم اظهار داشت: قم به‌لحاظ همجوار بودن با تهران و خودروسازی‌های بزرگی که در سطح کشور وجود دارد، زمینه خوبی برای خودروسازی دارد. 

وی ضمن اعلام آمادگی برای واگذاری زمین مورد نیاز جهت احداث واحد تولید خودرو گفت: ما در قم از حضور واحدهای خودروسازی که در تهران فعالیت می‌کنند، استقبال می‌کنیم تا بتوانیم گسترش واحدهای خودرو سازی را در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت داشته باشیم.

سرمست همچنین مسائل و مشکل‌های واحدهای قطعه ساز و ضرورت داشتن نظر مساعد به‌آنها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی که از این واحدها انجام می‌دهیم، مطالبه‌های زیادی را مطرح می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سیاست کلی استان در مقوله تولید را پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن دانست و گفت: در سال‌های اخیر و همچنین سالجاری در قالب طرح سه‌شنبه‌های اقتصادی به‌همراه مدیران اجرایی و دستگاه‌های خدماتی با بازدید از واحدهای تولیدی صنعتی استان سعی کردیم، پشتیبان آنها باشیم.

وی تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن کارگران را خط قرمز این استان توصیف کرد و افزود: تاکید بر بومی سازی و تقویت ساخت داخل اولویت سیاست‌های اقصادی استان بوده است.

استاندار قم ،  استفاده از دانش و اقتصاد دانش بنیان و توسعه واحدهای دانش بنیان و همچنین صرفه جویی ارزی و تولید صادرات محور  را از سیاست‌های کلی حاکم بر مدیریت استان ذکر کرد و افزود: در سال گذشته ۳۷ واحد راکد را به‌مدار تولید بازگرداندیم، در حالی که روی ۲۵ واحد هدف گذاری کرده بودیم.

وی ‌توسعه واحدهای موجود را نیز محور سیاست‌گذاری‌های استان در امر تولید برشمرد و گفت: واحدهایی که موفق بودند را به‌مدار تولید وارد کردیم.

سرمست اضافه کرد: در سال ۹۹، فعالیت ۸۵ واحد توسعه ای را در استان داشتیم، و امسال نیز برای ۹۲ واحد برنامه ریزی داریم.

وی با اشاره به‌اینکه امسال خروج ۳۸ واحد تولیدی از حالت رکود را در دستور کار داریم، یادآور شد: در سه ماهه نخستین سال جاری ۱۰ واحد راکد به‌مدار تولید بازگشتند و از زمان بندی تعیین شده نیز جلوتر هستیم.

استاندار قم صرفه جویی ارزی طی سال گذشته به‌مبلغ ۹۷ میلیون دلار را مورد توجه قرار داد و گفت: امسال نیز هدف گذاری برای ۱۰۵ میلیون دلار است که به‌این هدف نائل خواهیم شد.

وی در پایان با قدردانی از تلاش همه صنعتگران و معدن کاران استان که در کنار همه اولویت‌ها و ماموریت‌های خود، گسترش صنعت را در استان دنبال می‌کنند، بیان کرد: این یکی از سیاست‌های واقعا اصولی و درستی است، که از مزیت رقابتی استان بتوانیم در این زمینه استفاده کنیم.

خط تولید واشکوت(مورد استفاده در کاتالیست خودرو) به‌مناسبت دهم تیرماه، روز صنعت و معدن با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، مدیرعامل ایران‌خودرو، استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در شرکت مبدل خودروی پاک قم به بهره‌برداری رسید.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۳ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcipua3.t1av32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما